BRATISLAVA – Ďalší obchodný reťazec vyfasoval od potravinovej správy mastnú pokutu. Tentokrát kontrola našla viaceré prehrešky v predajni Kauflandu. Zanedbanú hygienu v skladoch, zhnité ovocie aj predaj tovaru 50 dní po záruke. Upozornili na to Hospodárske noviny, ktoré zrátali, koľko pokút dostali reťazce tohto roku. Kto obstál najhoršie?
Len nedávno sme informovali, že pre špinu a hnilé potraviny musel Lidl zaplatiť pokutu 10-tisíc eur. Krátko na to Štátna veterinárna a potravinová správa (ŠVPS) trestá aj sieť z rovnakej skupiny Schwarz – Kaufland. Regionálni inšpektori udelili za nedostatky na predajni Kaufland v Galante pokutu 11 200 eur.
Dôvodom bolo porušenie hygienických predpisov, konkrétne predaj potravín po dátume spotreby. Kontrola prebehla v galantskej predajni vo februári, pričom počas nej zistili hneď tri položky s nevyhovujúcim dátumom.
Čo všetko bolo po záruke
Išlo o smotanový dezert, ktorý bol po záruke osem dní a vegánsky rez s bio jogurtom, pri ktorom to bol jeden deň. Najväčším problémom však boli v predaji zhnité citróny a horčica, ktorá bola po dátume minimálnej trvanlivosti až 50 dní.
Okrem toho boli zistené závažné hygienické nedostatky skladovacích priestorov. Kaufland sa pred udelením pokuty obhajoval, že nie je možné, aby ustrážili všetko ovocie a zeleninu pred hnilobou. Reťazec zároveň priznal, že môže ísť o ľudské zavinenie.
Kto dostal najväčšie pokuty?
Ako spočítali HN, Kaufland od začiatku tohto roka dostal od ŠVPS pokuty v celkovej sume 58 100 eur. Nie je to však najvyššie číslo. Tohtoročný pomyselný rebríček vedie Billa, ktorej vymerali inšpektori až 125-tisíc.
Vysoké sankcie sa nevyhli ani Tescu (83-tisíc) a Lidlu (74-tisíc). Naopak, spomedzi top maloobchodných hráčov, najmenej musí zaplatiť Terno, a to 14 700 eur.
POZOR Z trhu SŤAHUJÚ tento LIEK! Neužívajte ho a kontaktujte LEKÁRA