Regióny Trenčín Nitra

Bude medzi Nitrou a Bánovcami nad Bebravou rýchlostná cesta? Vládni analytici rozhodujú o jej budúcnosti

Ilustračná fotografia, Zdroj: Glob.sk / Zuzana Janíková

NITRA/BÁNOVCE NAD BEBRAVOU – Útvar hodnoty za peniaze posúdi ekonomickú efektívnosť plánovanej rýchlostnej cesty R8 medzi Nitrou a Bánovcami nad Bebravou. Vládni analytici o tom informovali na svojej stránke na sociálnej sieti.

 

Viacero možností výstavby R8 preverila Národná diaľničná spoločnosť v rámci štúdie uskutočniteľnosti. “Celkovo je navrhnutých sedem variantov riešení trasy. Investičné náklady štyroch štvorpruhových variantov sa pohybujú medzi 673 miliónmi eur až jednou miliardou eur, dvojpruhový variant by si vyžiadal investíciu 323 až 442 miliónov eur,” uviedli vládni analytici. Cieľom investície je prepojiť R1 a R2 cestou v koridore Nitra – Topoľčany – Bánovce nad Bebravou a pripojiť stredné Ponitrie na sieť diaľnic a rýchlostných ciest. “V súčasnosti regiónom vedie cesta I/64, ktorá prechádza mnohými obcami, čo zaťažuje ich obyvateľov a spomaľuje dopravu,” podotkli vládni analytici.

Štúdia uskutočniteľnosti diaľničnej spoločnosti preveruje varianty so začiatkom pri obci Lehota (okres Nitra) alebo pri nitrianskej priemyselnej zóne a koncom pri Bánovciach nad Bebravou alebo obci Hradište (okres Partizánske). “Štúdia zohľadňuje úspory času cestujúcich, úspory prevádzkových nákladov vozidiel, vplyv na nehodovosť a vplyvy na obyvateľov a životné prostredie,” doplnili vládni analytici. Počas spracovania štúdie diaľničnej spoločnosti spolupracovala s Ministerstvom dopravy a výstavby a útvarom hodnoty za peniaze. Využila pri tom dopravné údaje, ktoré získala Slovenská správa ciest pre štúdiu I/64 Žilina – Topoľčany vypracovanú v rovnakom čase. “Spolupráca investorov je dôležitá na zabezpečenie efektívnosti investícií v tom istom regióne,” dodali vládni analytici. Ekonomickú efektívnosť investície preveria vládni analytici v lehote 30 dní.