Regióny Bratislava Top

Ďalší problém pre slovenské železnice! Rozčúlená matka tvrdí, že zavádzajú: Neuveríte, čo sa stalo jej dcére

Ilustračná foto. ZDROJ: TASR

BRATISLAVA – Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorá sa s nami podelila o poriadne nepríjemnú skúsenosť. Svoju dcéru posadila na rýchlik z Bratislavy do Prešova avšak jej na dlhú šesť hodinovú cestu nezabalila žiadne občerstvenie. Dúfala, že sa naje vo vlaku. To, čo však zažila, vôbec nečakala. Dcéra musela nakoniec prestúpiť.

 

Len prednedávnom sme vás informovali o skutočne hrôzostrašnom incidente, kedy slovenská hendikepovaná sochárka a umelkyňa Zorka Lednárová, musela cestovať v absolútne nevhodných podmienkach. Z kupé, ktoré malo slúžiť pre imobilných cestujúcich, si totiž spravili vo vlaku minibar a ona tak musela cestovať obkolesená pivom, vínom či inými nápojmi a pokrmami. “Čo si myslia! Bez klímy a v tom hluku 5 hodín?!! Keďže tam nie je ani elektrika a ja musím na dýchací prístroj, pán od minibaru vyprázdňuje aspoň zem, nech sa napojím na elektriku a viem sa tam ako tak zasunúť!!! Vlak brzdí a padajú plechovky nám rovno na hlavu synovi padajúca plechovka rozrezala stehno! Mrte ľudí ktorí tu nakupujú, hluk, človek nemá ani chvíľu pokoja!!!,” poznamenala v tom čase Zorka na sociálnej sieti.

Ťažko zdravotne postihnutú ženu posadili vo vlaku do skladu s nápojmi!. ZDROJ: fb Zorka Lednárová

NEHORÁZNOSŤ Ťažko zdravotne postihnutú ženu na vozíčku posadili vo vlaku do skladu s nápojmi!


Od skutočne nepríjemného incidentu neuplynul ani mesiac a nám sa do redakcie ozvala matka ďalšej cestujúcej, ktorá sa rozhodla pre svoju dopravu využiť rýchlik. V piatok 19.8. 2022 tak svoju dcéru posadila na vlak v Bratislave, ktorý smeroval do Prešova. Predom si však skontrolovala či sa vo vlaku bude nachádzať aj jedálenský vozeň a vzhľadom nato, že tam skutočne malo byť občerstvenie, rozhodli sa neraňajkovať ani nepripravovať žiadne jedlo na cestu. Pevne totiž dúfala, že jej dcéra si bude môcť všetko čo potrebuje kúpiť vo vlaku.

O pár hodín ju však čakal šok. “Nebolo ani mobilné občerstvenie, nebolo nič. Čiže ak ideš do Košíc a počítaš s tým, že sa vo vlaku naješ, tak smola. Budeš šesť hodín hladný a smädný. V Rusku aspoň na staniciach pozdĺž trate ti bar**ne predávajú pirohy a kvas. U nás NIČ. V 21. storočí,” poznamenala rozčúlená matka. Nikto ich pritom neupozornil, že sa jedná o vlak, v ktorom nenájdu občerstvenie, a to aj keď je k tomu určený.

Ilustračná foto. Zdroj: MR

Situáciu začala preto okamžite riešiť sama a pokúsila sa dcére nájsť náhradné riešenie, aby sa mohla po ceste aspoň niekde najesť. “Dcére som nakoniec našla, že v Žiline môže prestúpiť na Pendolino, tak som zaplatila ďalšie prachy na ďalší lístok, aby sa mohla aspoň vody napiť.” Ako ďalej poznamenal, podľa nej to “nie je to prvý raz, čo takto železnice zavádzajú.”

Železničná spoločnosť Slovensko sa bráni

Železničná spoločnosť Slovensko pre zregionu.sk potvrdila, že vozeň s občerstvením nebol zaradený kvôli nedostatku vozňou z technických problémov. Podľa nich sa však vo vlaku nachádzal mobilbar, a to vo vozni číslo 2, kde si mohli cestujúci zakúpiť čerstvú šunkovú alebo salámovú bagetu a rôzne pochutiny ako oriešky, keksíky, perlivú alebo neperlivú vodu, a iné nealkoholické nápoje, ale aj víno či pivo. Taktiež bola pre cestujúcich k dispozícii káva.

“Štandardne informujeme rozhlasom vo vlaku aj o mobilbare. Spätne zistiť, či tak tomu bolo aj 19. 8. je problematické, keďže operatívne hlasové oznamy nie sú archívne zaznamenávané. Dúfame však, že tomu tak bolo, keďže je v záujme prevádzkovateľa (Wagon Slovakia Košice), aby potenciálni zákazníci o jeho ponuke vedeli,” poznamenal hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč.

Ako ďalej dodal, “úprimne nás mrzí, pokiaľ naši cestujúci musia cestovať bez ponuky reštauračného vozňa, no jeho služby sa snažíme v maximálne možnej miere nahradiť prostredníctvom cateringovej firmy formou mobilbarov. Vďaka tejto možnosti majú k dispozícii nápoje a drobné občerstvenie. Zároveň by sme radi uviedli, že vo všetkých našich vlakoch cestujúci prvej triedy dostávajú balenú vodu na základe zakúpenej rezervácie miesta. V prípade mimoriadnych situácií, ako sú nehody alebo dlhšie meškanie vlakov, sme pripravení, samozrejme, zabezpečiť pitnú vodu aj pre ostatných cestujúcich.”