Dôležitá ZMENA pre DIVÁKOV: Reklamám sa už nevyhneme! Veľká televízia dáva TOMUTO rázny zákaz

SLOVENSKO – Radi sledujete svoje obľúbené relácie, seriály či filmy z archívu, pretože sa chcete vyhnúť reklamám? Už o pár týždňov to pri sledovaní najväčšej komerčnej televízie na Slovensku nebude možné. TV Markíza sa rozhodla realizovať dlho odkladaný krok a definitívne požiadala slovenských operátorov, aby zrušili možnosť pretáčať reklamy v archíve na jej staniciach.

Plán súkromnej komerčnej televízie Markíza, o ktorom sa už dlhšie hovorilo, sa už o pár týždňov stane realitou. Televízia Markíza oznámila slovenským operátorom, že už čoskoro budú musieť obmedziť možnosť pretáčať reklamy v TV archívoch. Zaslala im list, v ktorom ich vyzýva, aby sa na túto zmenu pripravili a technicky realizovali ponúkané riešenie. Informoval o tom portál Živé.sk.

V praxi to znamená, že diváci staníc skupiny Markíza po novom nebudú môcť počas sledovania relácie z archívu preskočiť reklamný blok. Markíza by mala túto možnosť obmedziť na všetkých svojich staniciach – čiže aj v prípade staníc Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik. Nateraz nie je jasné, či sa reklamný blok bude dať pretočiť napríklad aspoň po pár minútach. Napríklad konkurenčná TV JOJ, ktorá už v minulosti tiež uvažovala o tomto kroku, avizovala, že blokovanie reklamy budú vyžadovať aspoň počas troch minút.

Zákaz pretáčania reklám už o pár týždňov

Jasný je však už dátum, odkedy bude televízia od operátorov žiadať zrušenie možnosti pretáčať reklamy v archíve. „Zrušenie možnosti pretáčať reklamy v archíve budeme od operátorov vyžadovať od 21. mája 2025. Ide o dlhodobo pripravovaný krok, ktorý majú operátori v zmluvách s Markízou a je štandardom v mnohých televíziách v Európe, na globálnych službách zdieľania audiovizuálneho obsahu či online spravodajských portáloch,“ uviedol pre portál Head of Corporate Communications skupiny Markíza Štefan Frimmer.

Markíza ako súkromná televízia dosahuje príjmy najmä z reklamy. Tento krok jej môže pomôcť zvýšiť tieto príjmy. „Markíza je komerčná televízia, ktorá hlavne vďaka príjmom z reklamy dokáže produkovať kvalitné vlastné programy, filmy či seriály, ktoré sú obľúbené u našich divákov a diváčok. Zavedením tejto funkcionality očakávame odstránenie rozdielu medzi sledovaním televízie a reklám v reálnom čase a pri sledovaní s časovým posunom,“ dodal Frimmer.

Nejde o nečakaný krok

Mnohí diváci radi sledujú svoje obľúbené programy z archívu práve kvôli možnosti pretočiť reklamy. Aj keď pre divákov ide o negatívnu zmenu, nie je až takou nečakanou. Televízia hovorila o tomto zámere už v roku 2020. Napokon však svoj plán odložila.

Rovnaký plán TV JOJ sa na verejnosť dostal prostredníctvom jej obchodného riaditeľa v novembri 2023. Dá sa očakávať, že konkurenčná televízia bude Markízu skôr či neskôr nasledovať.

Viac o téme: reklama, televízia, TV Markíza, zákaz, zmeny

Súvisiace články