Domáce Politika Top

Fico predstiera občanom len marketing, uviedol Zajac z KDH

BRATISLAVA – Premiér Robert Fico podľa podpredsedu KDH Pavla Zajaca robí v poslednom čase len to, čo mu išlo najlepšie počas celej politickej kariéry. „Predstiera občanom Slovenska politický marketing namiesto riešenia ich skutočných problémov. Príkladov je za posledný rok viacero,“ povedal Zajac dnes.

Ako príklad uviedol Ficovho nominanta Jozefa Holjenčíka, ktorý zdvihol so súhlasom vlády ceny energií. Zajac pripomenul, že po prevalení tejto kauzy musel pod tlakom verejnosti toto navýšenie zastaviť a ešte sa staval do role obhajcu ľudí. „Ale namiesto nominácie nezávislého odborníka na post predsedu ÚRSO tam dosadil svojho dlhoročného straníckeho kolegu Ľubomíra Jahnátka,“ dodal Zajac s tým, že tak ako aj v minulosti Fico vyvodzuje politickú zodpovednosť len voči svojim koaličným partnerom. „Tak to predviedol aj v lete, keď sa prevalila kauza netransparentného rozdeľovania eurofondov na vedu a výskum na ministerstve školstva. Nominanta SNS ministra Petra Plavčana odvolal pomerne rýchlo, ale svojho ministra Roberta Kaliňáka neodvolá ani po prevalení kauzy Baštrnák, protestoch organizovaných mladými ľuďmi a ani po neúspechu vo VÚC voľbách,“ povedal Pavol Zajac, ktorý pôsobí ako podpredseda neparlamentného KDH.

Aj pre neriešenie problémov, ako je korupcia, vymáhateľnosť spravodlivosti, obrovské regionálne rozdiely alebo liknavosť vo výstavbe diaľnic, klesá podľa Zajaca podpora strany Smer-SD. „To bolo reálne vidieť v regionálnych voľbách. Pokles preferencií chce R.Fico zastaviť použitím starých trikov. Pripravuje sociálne balíčky a zmeny v ústave, ktoré ale nikomu reálne nepomôžu,“ uviedol Zajac, podľa ktorého ľudia potrebujú riešenia pre ich každodenný život a chcú vidieť voči tejto vláde slušnú alternatívu. “Tak, ako sa to stalo v tomto roku vo VÚC voľbách – spoluprácou demokratických opozičných strán,“ dodal .