Domáce Politika

Hovorca KBS na adresu Hlinu: Nie je nutné pri kritike používať hanlivé výrazy

Zdroj: Glob.sk / Peter Korček

BRATISLAVA – Na vyslovenie nekompromisnej kritiky nie je nevyhnutné používať hanlivé výrazy, povedal hovorca Konferencie biskupov Slovenska (KBS) Martin Kramara. Uviedol to pre agentúru SITA v reakcii na výroky predsedu Kresťanskodemokratického hnutia (KDH) Alojza Hlinu v nedeľnej politickej relácii O 5 minút 12. Hlina v relácii označil stranu Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko (ĽSNS) za „partiu úchylákov, ktorí ani nevedia pracovať na počítači“. Predsedovi strany ĽSNS Marianovi Kotlebovi vyčítal aj to, že jeho strana dostala päť miliónov zo štátneho rozpočtu na činnosť, no jej poslanci v parlamente nerobia nič, „iba jedia tresku”. Politológ Juraj Marušiak si myslí, že práve takýto jazyk prináša politické body.

 

„Nie je mojou úlohou hodnotiť spôsoby vyjadrovania politikov. KDH ani žiadne iné politické strany nie sú pod kontrolou cirkvi. Z pohľadu kňaza môžem len vyjadriť presvedčenie, že ani pre vyslovenie nekompromisnej kritiky nie je nevyhnutné používať hanlivé výrazy. Inak hrozí, že svojím spôsobom dáme za pravdu tým, ktorí si slušnosť zamieňajú so slabosťou,“ uviedol Martin Kramara. Dodal, že je skutočnou výzvou, aby sme práve tento spôsob zmýšľania z našej spoločnosti vyprevadili.

Politológ Juraj Marušiak si myslí, že Hlina sa inšpiroval inými stranami a že práve takýto jazyk prináša politické body. „Uvidíme, ako sa pritvrdenie jazyka odrazí na preferenciách KDH. Zatiaľ bol Hlina úspešný, napríklad čo sa týka volieb do Európskeho parlamentu a volebných preferencií, zdá sa, že sa mu stranu podarilo stabilizovať,“ vyhlásil Marušiak.

V diskusnej relácii RTVS O 5 minút 12 sa v nedeľu stretli predseda KDH Alojz Hlina, predseda strany ĽSNS Marian Kotleba a predseda strany Dobrá voľba Tomáš Drucker. Diskutovali aj o obvineniach politikov z minulého týždňa. Obvinenia predsedu Smeru-SD Roberta Fica a predsedu strany Za ľudí Andreja Kisku. Hlina, ktorý je lídrom KDH, sa obáva, že NAKA v tejto veci na seba zobrala úlohu „reklamnej agentúry“ a robí týmto spôsobom politikom predvolebnú kampaň.