Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Zvolen Top

KATASTROFÁLNA situácia v slovenských vlakoch: Ľudia sa tlačia v uličkách bez možnosti zakúpenia čistej vody!

Situácia je v slovenských vlakoch alarmujúca. Zdroj: MR

BRATISLAVA – Pokazená klíma, ľudia tlačiaci sa v uličkách, žiaden servis. Áno, taká je aktuálna situácia v slovenských vlakoch. Cestujúci, ktorí nastúpili v Košiciach a vystupovali až v Bratislave ostali bez možnosti zakúpiť si vodu či stravu viac ako šesť hodín. Spoločnosť sa odvoláva na post-covidové obdobie.

 

Súčasná situácia vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko je priam alarmujúca. Ľudia sa počas celej cesty tlačia v preplnených vozňoch, niektorí dokonca sedia na zemi v priestore nástupu. V rýchlikoch reštauračný vozeň nenájdete a cestujúci, ktorí cestujú naprieč celým Slovenskom sú viac ako šesť hodín o smäde a hlade.

„Je to neskutočné, za lístok som platila takmer dvadsať eur a nikto ma vopred neupozornil, že vo vlaku nebude reštauračný vozeň. Zahlásili to až tesne pred príchodom vlaku a to som si už nestíhala nič kúpiť v obchode,“ hovorí rozhorčene jedna z cestujúcich.

Galéria
Situácia je v slovenských vlakoch alarmujúca. Zdroj: MR
Ilustračné foto. Zdroj: MR
Situácia je v slovenských vlakoch alarmujúca. Zdroj: MR
Situácia je v slovenských vlakoch alarmujúca. Zdroj: MR
Situácia je v slovenských vlakoch alarmujúca. Zdroj: MR
navigate_before
navigate_next

Postupne sa k nej pripájajú aj ďalší cestujúci. „Nechápem ako mohla železničná spoločnosť dopustiť, aby nemala pre cestujúcich k dispozícii aspoň základný tovar, ako je pitná voda. Vonku je skoro tridsať stupňov a pred chvíľou tu vo vozni vypadla klíma. Ľudia sa tlačia hlava na hlave, tak len čakám, kedy niekto z nás skolabuje. Možno potom konečne zavedú aspoň mobil bar.“

Chýba personál

Na otázku prečo vo vlakoch chýba reštauračný vozeň a mobil bar sme sa opýtali aj revízorov. Ako nám povedali, problém je v personály. „Reštauračné vozne v rýchlikoch sú málokedy zaradené. V takýchto prípadoch je pre cestujúcich k dispozícii mobil bar, avšak v poslednej dobe už ani ten. Nemá ho kto obsluhovať, všetci dali výpovede. Za také peniaze aké tu dostávame, sa ani nečudujem,“ hovorí revízorka, ktorá v spoločnosti pracuje niekoľko rokov.

Podľa Tomáša Kováča, hovorcu ZSSK, môžu za výpadok reštauračných vozňov vo vlakoch spoločnosti následky pandémie.

„Našou maximálnou snahou je zabezpečiť radenie reštauračných vozňov v rýchlikoch R 6xx a IC vlakoch. Avšak, aktuálne sa stáva, že plánované radenie nie je dodržané z dôvodu výpadku reštauračných vozňov pre rôzne technické poruchy. Momentálna situácia v post-covidovom období ovplyvňuje dodávku niektorých náhradných dielov a tým aj predĺženie opravných dôb a následné nasadenie vozňov do prevádzky,“ vysvetľuje Kováč.

Ako ďalej hovorí, vodu podávajú len vo vozňoch prvej triedy. „Balenú vodu dostávajú vo všetkých našich vlakoch cestujúci prvej triedy na základe zakúpenej rezervácie miesta. V prípade mimoriadnych situácií, ako sú nehody alebo dlhšie meškanie vlakov, sme pripravení, samozrejme, pitnú vodu pre cestujúcich zabezpečiť tak, aby nikoho zdravie nebolo ohrozené.“

Spoločnosť: Môže za to post-covidové obdobie

„V snahe zabezpečiť dostatočný počet reštauračných vozňov, okrem vlastných reštauračných vozňov, má ZSSK platnú zmluvu aj na prenájom šiestich reštauračných vozňov typu WRmz. Nanešťastie, z dôvodu problémov na strane dodávateľa spôsobených vplyvom následkov pandémie COVID-19, dochádza k omeškaniu dodávok, čo spôsobuje výpadok radenia reštauračných vozňov. S podobnými nepriaznivými skúsenosťami s (ne)radením jednotlivých typov vozňov majú aj okolití dopravcovia (České dráhy či maďarský MÁV START a podobne), ktorí zabezpečujú radenie medzinárodných EC vlakov,“ uvádza hovorca.

“Vyradenie jednotlivých vozidiel/vozňov a ich opätovné nasadenie späť do prevádzky sa deje operatívne a nie vždy je možné dostatočne dopredu informovať cestujúcich o neradení vozňa, za čo sa ospravedlňujeme,” dodáva Kováč.