
SLOVENSKO – Koniec legendárnej značky aj na Slovensku. Finančné problémy značky Tupperware pocítia aj slovenskí zákazníci. Výroba a predaj sa v Európe definitívne končí a zákazníci u nás po 25 rokoch prídu o možnosť nakupovať produkty značky, ktorá sa preslávila po celom svete. Na globálnej úrovni pritom už vlani vyhlásila bankrot.
Spoločnosť Tupperware, ktorá patrí k jedným z najväčších výrobcov plastových nádob na uskladňovanie potravín a ďalších kuchynských výrobkov, v Európe definitívne končí. Značka sa tešila obľube zákazníkov dlhé roky aj na Slovensku.
Koniec v týchto dňoch potvrdil aj oficiálny slovenský distribútor výrobkov spoločnosti Tupperware. „Príbeh Tupperware v Európe sa skončil. S ľútosťou oznamujeme, že po 25 rokoch fungovania nášho distribučného strediska sa uzatvára jedna veľká kapitola,“ oznámil distribútor.
Finančné ťažkosti, bankrot a zatvorenie tovární
Distribútor ďalej podotkol, že napriek tomu, že sa ich distribučnému stredisku darilo, dôvodom konca je vyhlásenie bankrotu zo strany spoločnosti. Spoločnosť o bankrote na globálnej úrovni informovala v septembri minulého roka. Trápili ju problémy s klesajúcim dopytom a zvyšujúcimi sa finančnými stratami.
Spoločnosť už zatvorila továrne v Belgicku a Portugalsku a produkty sa už v Európe nevyrábajú. Ako podotkol portál Retail Detail, ide o čiastočne prekvapivý krok, keďže belgická továreň bola ešte stále zisková a minulý rok dokázala dosiahnuť zisk vo výške 677 000 eur.

Rozhodnutie nezasiahne len stovky zamestnancov tovární, ale aj tisícky ďalších predajcov, ktorých predaj výrobkov tejto značky živil. V spoločnosti aktuálne prebieha reštrukturalizácia. Spoločnosť donedávna pôsobila v 67 krajinách sveta. Po novom ich je už len osem.
Zásoby dopredajú, zákazníci reagujú
Slovenský distribútor zároveň informoval, že tovar, ktorý majú stále na skladoch, budú dopredávať cez e-shop. To možno poteší viacerých zákazníkov. Niektorí z nich už aj na koniec predaja u nás reagovali. „Najlepšie veci do kuchyne mám od vás. Veľká škoda toto,“ uviedla Ingrid. „Tak to je obrovská škoda. Veď tieto produkty sú bezkonkurenčné,“ konštatovala Viktória.
- Takmer 80-ročný príbeh značky
- Spoločnosť Tupperware vznikla v roku 1946 a založil ju americký chemik Earl Silas Tupper.
- V roku 1951 podnikatelka Brownie Wiseová vymyslela tzv. Tupperware párty. Výrobky sa začali predávať priamo v domácnostiach. Vďaka tomu sa produkty stáli známymi po celom svete.
- Značka, ktorá sa stala ikonickou, začala mať ťažkosti kvôli príchodu nových moderných foriem predaja (napr. e-shopy).
- Aj keď americké vedenie nevylúčilo možnosť obnovenia európskej licencie, podotklo, že výroba by už nebola lokálna.