Domáce Spoločnosť Koronavírus

Koronavírus trápi aj deti. So svojimi otázkami kontaktujú aj Linku detskej istoty

Zdroj: pixabay.com

BRATISLAVA – Momentálne sa 90 percent hovorov na Linke detskej istoty (LDI) týka témy nového koronavírusu. Informuje o tom koordinátorka dištančného poradenstva na linke Tatiana Ivanič Rybanská.

“Je úplne prirodzené, že deti a mládež reagujú denne aj na aktuálne dianie v spoločnosti. V posledných týždňoch našu linku intenzívne kontaktujú deti a mladí ľudia s obavami zo šírenia sa epidémie nového koronavírusu a jej následkov,” hovorí. Pracovníci linky s deťmi hovoria o ich pocitoch či obavách, ale tiež sa im snažia poskytnúť primerané informácie o víruse a ochorení COVID-19 a prevencii pred nimi.

“V tieto dni sa tiež veľa rozprávame s deťmi o tom, ako môžu tráviť čas v tejto situácii, aké je dôležité rešpektovať povinnosti a pokyny v rámci vzdelávania, ako využiť spoločný čas na rozhovory s rodičmi, súrodencami, ako primerane využívať sociálne siete a iné vymoženosti internetu a mobilu,” hovorí Ivanič Rybanská.

Deti sú v anonymnom prostredí otvorenejšie

Linka detskej istoty prevádzkuje nonstop bezplatnú a anonymnú Linku pomoci pre deti a mládež na telefónnom čísle 116 111 a tiež na čete. “Sila poradenstva cez telefón, čet a email je v tom, že anonymné prostredie prirodzene vytvára bezbariérový priestor, deti sú otvorenejšie a vedia priznať viac informácii dôležitých pre identifikáciu problému,” povedala psychologička a odborná garantka LDI Katarína Trlicová. “Poradcovia na linke ponúkajú podporu a vytvárajú nehodnotiace prostredie, v ktorom môže dieťa vyjadriť svoje potreby a obavy bez rizika nerešpektovania jeho osobnosti, podceňovania závažnosti jeho obáv alebo intenzity jeho potrieb,” dodala Trlicová.

Cieľovou skupinou Linky detskej istoty sú primárne deti a mládež a sekundárne aj dospelí, ktorí volajú v záujme dieťaťa. V rámci LDI tiež funguje Linka pre hľadané deti na telefónnom čísle 116 000.