Spoločnosť Domáce Top

Katastrofa zažehnaná. Telekom je opäť v plnej prevádzke

Zdroj: TASR / AP

BRATISLAVA – Výpadok siete Telekom spôsobil chaos a rozčarovanie svojich klientov. Masívny kolaps však nepostihol každého. Výpadky napriek tomu hlásia zástupy zákazníkov. Operátor hovorí o technickom výpadku. Na odstránení problému pracujú. 

 

Aktualizované 21:55

Celoplošný výpadok telekomunikačnej siete Telekom SK je konečne odstránený. ,,Sme späť v normálnom režime našich mobilných sietí. Ak zákazníkom stále nejde 4G sieť, odporúčame ešte raz reštartovať telefón. Ospravedlňujeme sa za všetky spôsobené nepríjemnosti, zmeškané hovory a nedoručené správy. Zo všetkých síl sme sa snažili vyriešiť situáciu čo najskôr. V najbližších dňoch budeme situáciu neustále monitorovať. Je nám veľmi ľúto, že ste kvôli nášmu výpadku mali zlú skúsenosť a nenecháme to len tak,” ospravedlnil sa v mene celej spoločnosti Telekom SK výkonný riaditeľ Dušan Švalek.

Aktualizované 19:30

Zákazníci spoločnosti Telekom SK sa môžu tešiť z postupnej obnovy jednotlivých služieb. ,,Hlasové volania sa nám darí obnoviť najlepšie a už by mali byť na sieti k dispozícii. Posielanie správ je obnovené, ale v našom SMS centre sú milióny správ, takže sa pripravte, že niektoré správy vám budú prichádzať ešte neskôr. Najdlhšie nám trvá obnova dát – ak je váš telefón už prihlásený do siete a ešte vám netečú dáta, skúste ho reštartnút,”  uviedol výkonný riaditeľ pre Slovensko Dušan Švalek. Služba VoLTE zostáva však stále nefunkčná.

Aktualizované 14:55

Spoločnosť Telekom SK informuje na sociálnej sieti o čiastočnom odstránení poruchy. Prví zákazníci už nabiehajú na mobilné siete a obnovujú sa im hlasové i dátové služby. ,,Spätná registrácia prebieha vo vlnách, nie plošne, preto by sme vás ešte chceli poprosiť o trpezlivosť. Ospravedlňujeme sa za prebiehajúcu nedostupnosť služby, naďalej makáme na opätovnom sprevádzkovaní v plnom rozsahu,” uvádza Telekom SK na Facebooku.

Pár hodín ticha

Celoplošný výpadok siete Telekom najskôr zaznamenali zákazníci v Bratislave, neskôr v Banskej Bystrici. Nasledovali aj ďalšie oblasti. Problémy však nemajú všetci klienti. Niektorí môžu naplno využívať služby, ktoré operátor ponúka, iní zas nedokážu zavolať svojej rodine či surfovať po internete. ,,Technický problém nastal na komponente, ktorý prepája hovory a registruje zákazníkov v sieti. Ak je zákazník prihlásený v sietí, mobilné dáta môžu byť dostupné: fungujú aplikácie, sťahovanie dát, dajú sa uskutočniť hovory cez aplikácie ako Whatsapp,” píše spoločnosť Telekom SK na sociálnej sieti s tým, že na odstránení poruchy sa nepretržite pracuje. ,,Zákazníkom sa za vzniknuté komplikácie ospravedlňujeme,” dodala spoločnosť. Problém pretrváva už od 10:35.

Zákazníci svoje rozčarovanie neskrývajú a zdieľajú svoje pocity priamo na fóre Telekomu.

Na výpadky upozorňujú zákazníci priamo na stránke spoločnosti. Zdroj: archív

Sociálnu sieť pomaly zaplavujú komentáre a statusy klientov Telekomu. Aj predseda Trnavského samosprávneho kraja Jozef Viskupič sa podelil so svojou piatkovou skúsenosťou.

Problémy má aj predseda Trnavského samosprávneho kraja Jozef Viskupič. Zdroj: FB Jozef Jofo Viskupič

*Správu budeme aktualizovať.