SLOVENSKO – Inšpektori upozornili na nevyhovujúce potraviny. Veľkoobchodný reťazec METRO preto sťahuje z predaja až 9 výrobkov. V obľúbenej delikatese našli zvyšky nepovoleného veterinárneho liečiva. Ďalšie výrobky obsahovali toxické látky, ktoré môžu spôsobiť rakovinu. Reťazec žiada zákazníkov, aby výrobky nekonzumovali.
Spoločnosť Metro Cash & Carry SR s.r.o. preventívne sťahuje z predaja žabacie stehienka od dodávateľa ASPIUS SPOL S.R.O. „Vo výrobku uvedenej šarže boli zistené rezídua nepovoleného veterinárneho liečiva,“ oznámilo na webe Metro.
- Výrobok: Aspius Žabacie stehienka mraz. 1 kg
- Dátum minimálnej trvanlivosti: 15.12.2026
- Šarža: 18112024
- EAN: 5414818009233
- Dodávateľ: ASPIUS SPOL S.R.O
- Obdobie predaja: od 22.01.2025 do 14.03.2025

Ďalšie výrobky obsahovali toxické látky
Štátna veterinárna a potravinová správa (ŠVPS) SR počas týždňa informovala o výrobkoch zo sójovej múky, ktoré sťahujú z trhu, pretože v nich bolo zistené prekročenie povolených limitov aflatoxínov. „Na základe informácií obdržaných od dodávateľa sójovej múky, spoločnosti Sojaprotein DOO Bečej, bolo identifikované možné prekročenie povolených limitov aflatoxínov v dodávkach sójovej múky,“ uviedla ŠVPS SR.
Metro preto oznámilo, že z predaja preventívne sťahuje 8 výrobkov od dodávateľa ALFA SORTI S.R.O., v ktorých bol stanovený nadlimitný obsah aflatoxínov. Ide o tieto výrobky:
Aflatoxíny sú toxické látky, produkované plesňami, ktoré sa tvoria pri nesprávnom skladovaní. Majú schopnosť hromadiť sa v ľudskom tele s veľmi vážnymi následkami. Poškodzujú pečeň a môžu kvôli ním vznikať aj zhubné nádory. Prijímanie malých dávok aflatoxínov počas dlhého obdobia tak môže vážne ohroziť zdravie.
Výrobky nekonzumujte, vrátia vám peniaze
„Pokiaľ ste si uvedené výrobky s uvedenou šaržou zakúpili a máte ich stále k dispozícii, prosíme Vás, aby ste ich nekonzumovali. Výrobky môžete vrátiť v ktoromkoľvek veľkoobchodnom stredisku METRO Cash &Carry SR. Za vrátené výrobky Vám budú na základe predajného dokladu vrátené peniaze. Vrátenie je možné do 30.04.2025,“ uviedol reťazec.
Ak zákazníci pokladničný doklad nemajú, môžu požiadať obsluhu zákazníckej recepcie o výnimočné vystavenie duplikátu dokladu. Spoločnosť sa za spôsobené problémy ospravedlňuje.