Mimoriadny POZOR na TIETO listy: Ak na ne neodpoviete, hrozia vám EXEKÚCIOU! Na Slovákoch už zarobili milióny 

SLOVENSKO – V poslednom čase sa množia prípady, kedy ľudia dostávajú poštou nevyžiadané obálky napríklad s pamätnou mincou. Ak za ňu neuhradia peniaze, následne im chodia vyhrážky vymáhania exekútorom. Ako sa voči týmto praktikám brániť?

A ako tento biznis funguje? Firma posiela ľuďom poštou obálky napríklad s pamätnou mincou s podobizňou Alexandra Dubčeka. V liste pritom požaduje zaplatenie 7,95 € za mincu s nominálnou hodnotou 2 €. „Ak si objednaný tovar nebudete chcieť ponechať, môžete neporušené výrobky na vlastné náklady vrátiť do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru,“ stojí tiež v liste.

Ak však adresát nezaplatí, firma pošle ďalší list, v ktorom sa mu už vyhráža zmluvnou pokutou či dokonca vymáhaním dlžnej sumy exekúciou. Na praktiky firmy Directmarketing, ktorá tieto listy posiela, upozornil denník SME. Posielajú napríklad aj „zberateľské kartičky“ či iné prakticky bezcenné predmety.

Čo robiť ak dostane zásielku?

Podľa advokáta Róberta Gašparoviča sa netreba dať zastrašiť. Ako uviedol pre SME, spotrebiteľ nie je povinný vrátiť tovar, ktorý mu bol doručený bez jeho objednávky. Na výzvy firmy by nemal reagovať, prípadne by mal uviesť, že ide o nevyžiadané plnenie.

Ak by však spotrebiteľ v slabej chvíli, pod nátlakom, súhlasil s telefonickou ponukou firmy na zaslanie mince, môže sa to považovať za riadne uzatvorenú zmluvu na diaľku. V takomto prípade má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy do 12 mesiacov plus 14 dní od prevzatia produktu.

Firmu rieši SOI, zarába milióny

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) tvrdí, že len v tomto roku eviduje osem podnetov voči firmám DirectMarketing OU a DirectMarketing SK. Tie v skutočnosti nie sú zapísané v slovenskom obchodnom registri. Registrované sú v Estónsku a na Slovensku nemajú sídlo. SOI proti nim vedie správne konanie za marenie výkonu kontroly. Na uvedenom sídle v Banskej Bystrici ich totiž nenašla.

Slovensko je pre firmu, ktorá sa venuje najmä telemarketingu, tretím najväčším trhom. Ako dodáva denník, podľa výročnej správy len v roku 2022 u nás dosiahla tržby 1,6 milióna eur. Jej celkové tržby sa vyšplhali na 10 miliónov eur, z čoho zisk bol 700-tisíc eur.

Viac o téme: listy, podvod, Slovenské obchodní inšpekcia, zberateľské minice

Súvisiace články