Spoločnosť Domáce Top

Mladý pár sa pustil do podnikania. Láska skončila, no obchod profituje naďalej

Zdroj: Pop Up Store

BRATISLAVA – Vytvoriť úspešný podnik sa podarilo Patrikovi a Barbore, ktorí sa do seba zamilovali a rozhodli sa spolu podnikať. Ich partnerské cesty sa však postupom času rozišli, no túžba vlastniť obchodík, priniesť niečo nové na trh a pomáhať ľuďom, pretrvali. Mladý tandem tak spolupracuje aj naďalej a so svojim projektom nechce zostať len na domácej scéne. Prečítajte si inšpiratívny príbeh dvoch mladých podnikateľov, ktorých koncept na Slovensku zatiaľ nemá obdobu.

 

Nápad otvoriť si niečo vlastné sa u dvoch mladých ľudí zrodil už v roku 2016. V tom čase si otvorili malý stánok v pasáži nákupného centra. Ráno vykladať a večer spratávať tovar ich však rýchlo omrzelo a rozmýšľali nad vylepšením pôvodného nápadu. „V kiosku sme začali asi s piatimi značkami, ale keď sme si na sklonku dňa prepočítali príjmy a výdavky, skončili sme na nule. Uvedomili sme si, že o takýto koncept majú ľudia záujem a že je tu priestor aj pre viacero značiek, len to miesto…,“ opísal začiatky podnikania spolumajiteľ Pop Up Store Patrik Gunda. Napadlo im teda osloviť viacerých záujemcov, ktorí by chceli predávať ich tovar práve u nich v obchode. Rozhodli sa prenajímať nielen malé miesto v stánku, ale rovno regály v kamennej predajni. Tento projekt však trčal v zásuvke dve roky, pokiaľ ho pretavili do praxe.

Inšpirácia až z Londýna

Keďže ich hlavnou myšlienkou bolo prenajímanie ragálov v obchode, rozhodli sa najskôr pomenovať svoju ideu ,,Regal Shop”. S názvom ale neboli stotožnení a navyše sa podobal sa úspešný Regal Burger. V roku 2019 sa dozvedeli o obchodíkoch Pop Up, ktoré sú rozmiestnené po celom Londýne. Vtedy prišla náhla inšpirácia. „Keď sa uvádza na trh nová značka, v zahraničí bežne vznikne malý obchodík, takzvaný Pop Up, ktorý sa postupne zatvorí, pretože sa produkt alebo značka na trhu udomácnia. My sme sa rozhodli zabezpečiť pre značky Pop Up-y, ale v podobe políc v obchode, ktorý bude fungovať dlhodobo,” vysvetlil myšlienku podnikania Patrik.

Vo svojom obchode ponúkajú značky, ktoré v iných kamenných predajniach nezoženiete. Zdroj: FB / PopUp Store SK/CZ

Čo u nich kúpite?

Stačilo sa už len rozhodnúť, aké značky budú zákazníkom ponúkať. Uprednostnili tie, ktoré sa nachádzajú len v on-line priestore, e-shopoch či na Instagrame. Pustili sa teda do toho a dnes už v jednom bratislavskom nákupnom centre nájdete ich kamennú predajňu s názvom Pop Up Store. Otvoriť si kamennú predajňu ale nie je jednoduché. Majitelia musia platiť častokrát vysoké nájmy a stále nemajú záruku, že ich obchod ,,prežije”. Barbora s Patrikom aj napriek tomu išli do tohto rizika a ponúkajú pridanú hodnotu, ktorú na internete nenájdete. „To, čo je offline, je hmatateľné a reálne. Ľudia sa nemusia trápiť s poštovným a čo je najdôležitejšie, môžu prísť, produkt dopredu vidieť, chytiť si ho a dokonca aj vyskúšať,“ tvrdí spolumajiteľka Pop Up Store Barbora Vozáriková.

„Cena políc sa líši v závislosti od viazanosti. Pri ročnej zmluve môže klient za jednu policu mesačne zaplatiť 200 eur, čo je v prepočte 7 eur na deň. Dá sa prenajať aj celý regál a na dĺžke viazanosti sa dá takisto dohodnúť,“ vysvetlil spôsob prenájmu Patrik.

Na kvalitu nedajú dopustiť

Ako hovoria samotní zakladatelia, jedným z pilierov férového podnikania je výber kvalitných značiek. „Značky si vyberáme tak, aby sme sa za ne vedeli postaviť. Chceme vedieť, aké majú produkty zloženie, pôvod a účinky. Práve preto nás odborníci každej značky oboznámia s detailmi. Na tom stojí náš hlavný koncept – dať značkám priestor a posunúť ich v tom, čo začali. Zároveň chceme čo najlepšie poradiť zákazníkom pri kúpe, čo je možné len na základe informácií od jednotlivých dodávateľov.“

Vďaka podrobnému informovaniu sa dokážu poskytnúť zákazníkom všetky potrebné informácie, detaily o produktoch, spôsobe používania či ich benefity. Na policiach nájdete aj produkty od známych osobností ako sú Soňa Skoncová, Ivana Gáboríková, Mišo Sabo či Saša Orviská, ktoré im vložili do rúk dôveru a zverili im svoje značky.

Ako pridanú hodnotu ponúkajú mladí podnikatelia detaily o produktoch, návod na použitie či možnosť vyskúšať si každý jeden produkt. Zdroj: FB / PopUp Store SK/CZ

A čo ďalej?

Síce Patrik s Barborou už teraz vedú dva rozdielne životy, svojim podnikaním žijú aj naďalej. Túžia posúvať svoj projekt dopredu, zamestnať manažéra či predavačku. „Naším snom je koncept Pop Up Store rozšíriť aj do ďalších väčších slovenských miest, ako je Banská Bystrica či Košice. Zároveň máme víziu otvoriť pobočky aj v Prahe, Brne, Budapešti alebo vo Viedni. Veríme, že na ďalšie Vianoce by sme mohli mať tri predajne, prípadne aspoň kiosky. Ak budú príležitosti, uvažujeme aj nad franchisingom,“ približuje ich vízie Patrik.

Mohlo by vás zaujímať: