BRATISLAVA – V období, kedy spoločnosť rieši množstvo tragédií spojených s deťmi a maloletými osobami sa Národný ústav detských chorôb (NÚDCH) rozhodol spustiť nový projekt. Ten sa zameriava na jednu z hlavných vecí, ktorá má bezprostredný dopad na pacienta a jeho najbližších – komunikáciu s nimi. Nemocnica chce prostredníctvom série videí a online rozhovorov priamo s riaditeľom zistiť, čo pacientom a ich blízkym u nich chýbalo a čo by mali zlepšiť.
Nemocnica chce takýmto spôsobom terapeuticky pôsobiť na negatívne faktory, ktoré ovplyvňujú detského pacienta vstupom na pôdu nemocnice. Zároveň tiež poukazujú na to, že rovnako veľkú záťaž v takýchto prípadoch zažívajú aj samotní rodičia. Ťažké chvíle im chcú čo najviac uľahčiť.
Využijú potenciál sociálnych sietí
Projekt pacientsky orientovanej komunikácie zahŕňa sériu edukačných článkov, videí a rozhovorov s odborníkmi v rámci ústavu. „Rodičom detí chceme prinášať relevantné a najmä odborné informácie, ktoré sa týkajú zdravia ich detí. Súčasná doba však vyžaduje aj zmenu vnímania informácie, preto budeme pripravovať aj rôzne edukačné videá, video-pomôcky pre deti, aby pobyt v našej nemocnici bol pre ne čo najmenej zaťažujúci, “ povedal generálny riaditeľ NÚDCH Ladislav Kužela.
Na komunikáciu s pacientmi a ich príbuznými chcú využívať aj sociálne siete. Prvé zo sérii videí bolo uverejnené včera (v sobotu). Zameriava sa na to, ako postupovať na Oddelení urgentného príjmu, aby prijatie a ošetrenie bolo čo najrýchlejšie a najmenej stresujúce pre detského pacienta.
Komunikovať bude rovno riaditeľ
Súčasťou projektu je aj to, že sám riaditeľ nemocnice sa bude online venovať pripomienkam a konštruktívnej kritike. Podľa ústavu ide vôbec o prvého riaditeľa nemocnice na Slovensku, ktorý bude komunikovať s rodičmi pacientov priamo. Začať chcú už zajtra 3. júna. Od 10. hodiny bude na sociálnej sieti Ladislav Kužela hodinu odpovedať na pripomienky a otázky rodičov. Túto formu by si ústav chcel zachovať ako pravidelnú online hodinku s riaditeľom. „Chceme vedieť, v čom vieme byť nápomocní, čo vieme zlepšiť, čo sa vám u nás páčilo, ale aj to, k čomu ste mali výhrady. Sme toho názoru, že konštruktívna kritika vždy pomáha,“ odkázal Kužela smerom k pacientom a ich rodičom.