Zahraničné Spoločnosť

Obeťami nehody vysokorýchlostného vlaku v Taliansku sú dvaja strojvodcovia

Na snímke pohľad na miesto vykoľajenia vysokorýchlostného vlaku medzi mestami Miláno a Piacenza na severe Talianska 6. februára 2020. Zdroj: TASR / AP

MILÁNO – Dvaja strojvodcovia zahynuli vo štvrtok pri vykoľajení vysokorýchlostného vlaku medzi mestami Miláno a Piacenza na severe Talianska. Približne 30 ďalších ľudí utrpelo zranenia, nikto z nich však nie je v ohrození života, oznámil oblastný prefekt Marcello Cardona, ktorého citovali tlačové agentúry AFP a DPA.

 

Nehoda na vysokorýchlostnej trati sa stala krátko po 05.30 h v mieste rozvetvenia koľají pri obci Livraga, približne 40 kilometrov južne od Milána. Čelný vozeň sa oddelil od zvyšku súpravy, narazil do odstaveného vozíka a zastavil sa o stenu priľahlej železničnej budovy. Ostatné vozne pokračovali v jazde priamym smerom ešte necelý kilometer, pričom jeden z nich skončil prevrátený na bok, opísala priebeh nehody na svojej stránke agentúra ANSA.

Havarovaná elektrická jednotka Frecciarossa (Červený šíp) smerovala z Milána do Bologne, odkiaľ mala pokračovať ďalej na juh do Salerna. Podľa vyjadrenia Cardonu, prefekta provincie Lodi, sa v nej v čase nehody nachádzalo len 33 cestujúcich, z toho jeden v čelnom a dvaja v nasledujúcom vozni. “Mohlo to dopadnúť oveľa horšie,” konštatoval s tým, že ide napriek tomu o “vážnu nehodu s tragickým koncom v podobe smrti dvoch železničiarov”.

Zdravotnícke orgány regiónu Lombardsko uviedli, že zranených bolo celkove 31 ľudí. Na miesto udalosti vyslali niekoľko stoviek hasičov, policajtov a príslušníkov ďalších pohotovostných zložiek, ktoré nasadili aj dva vrtuľníky. Ďalšie vysokorýchlostné spoje železnice odriekli alebo presmerovali na súbežnú trať určenú pre nižšie rýchlosti.

Na nehodu reagoval aj taliansky premiér Giuseppe Conte, ktorý vyjadril sústrasť rodinám usmrtených železničiarov.

Príčina vykoľajenia je predmetom vyšetrovania, pričom sa preveruje možnosť problému s výhybkou, cez ktorú vlak prechádzal. Jeden z citovaných svedkov poznamenal, že v čase vykoľajenia išla súprava “veľmi rýchlo, možno až 300 kilometrov za hodinu”. Talianske médiá uvádzajú, že v danom úseku prebiehali počas uplynulej noci práce na trati, Cardona však upozornil, že takáto údržba je vykonávaná priebežne a je tak predčasné vyvodzovať závery.

Železničiarske odbory medzitým označili nešťastie za “neprijateľné” a ohlásili v tejto súvislosti dvojhodinový štrajk so začiatkom v piatok na poludnie.