Domáce Ekonomika GPlus Spoločnosť Koronavírus Domáca Top

Pandémia zmenila zákazníkov aj biznis. Tieto novinky môžete využívať dodnes

ilustračná foto Zdroj: iStock

BRATISLAVA – Koronavírus narobil poriadne problémy. Nielen v chode krajiny, ale aj v biznise. Zatvorené prevádzky okresali príjmy podnikateľov na minimum. V niektorých prípadoch na úplnú nulu. Zo svojej komfortnej zóny museli vystúpiť ako zákazníci, tak aj obchodníci. Tí boli nútení pristúpiť k zmenám, ktoré si častokrát vyžadovali nemalú investíciu a kreatívny prístup. Nie každý však má vyhraté. Ako na novinky reagujú zákazníci a ktoré zmeny zostanú aj po kríze? 

 

Koronakríza ukázala, že sila internetu je ešte väčšia, ako sa predpokladalo. V časoch obáv o svoje zdravie ľudia radšej zostali zatvorení medzi štyrmi stenami, avšak online svet sa pre nich stal druhým domovom. To sa podpísalo aj na jeho využití. Verejnosť už nevyužívala internet len na zábavu, ale predovšetkým na zastrešovanie základných služieb a potrieb. To, čo bolo v biznise pred krízou skôr výnimkou, sa v uplynulých mesiacoch stalo samozrejmosťou. Ľudia začali nakupovať, vybavovať administratívu, riadiť firmu a jej zamestnancov či vzdelávať deti len vďaka internetu.

Rekonštrukcia snov aj počas korony

Vďaka internetu fungovali niektoré odvetvia bezproblémovo už aj pred koronakrízou. Iné, naopak, zaradili online svet do svojho biznisu až neskôr. Nepoznanej situácii sa prisposobili aj Oresi Kuchyne, ktoré prišli s revolučnou novinkou. „Na aktuálnu situáciu sme zareagovali naozaj veľmi rýchlo aj vďaka tomu, že sme v minulom roku vycítili príležitosť a investovali sme do nových technológií a do digitálnej komunikácie. Ďakujeme za to nášmu tímu ľudí, ktorí sa pohotovo prispôsobili a robili ozaj aj nemožné, za čo sme im vďační,“ povedala marketingová manažérka Oresi Kuchyne Eva Szakálová. Vytvorili online plánovač kuchýň, vďaka ktorému si ju dokáže zákazník navrhnúť z pohodlia domova. ,,Na online konzultáciu stačí len počítač a dátové pripojenie. Takéto plánovanie kuchyne je autentické a veľmi jednoduché. V kombinácii so streamovaním obrazu priamo ku klientovi domov ide o jediné skutočné online plánovanie kuchýň na Slovensku,” doplnila Szakálová.

Koronakríza ukázala, že sila internetu je ešte väčšia ako sa predpokladalo. Zdroj: iStock

Pomoc druhým

Koronakríza sa pretavila aj do gastronómie. Reštaurácie sa momentálne spamätávajú z niekoľkomesačného zatvorenia. Pomocnú ruku sa im rozhodla podať aj spoločnosť so stravnými lístkami Edenred. Na zmiernenie dopadov značne ochromeného segmentu vytvorila spoločnosť špeciálny online katalóg, z ktorého si ľudia mali možnosť objednať teplé jedlo alebo potraviny priamo domov, či využiť službu “Vyzdvihnem a zjem”. Dopady krízy na gastropodniky sú však enormné a preto spoločnosť pomáha aj naďalej. 

Rozbehla tiež kampaň #PodmeSaNajesť, ktorá už na sociálnych sieťach zasiahla viac ako 2 milióny Slovákov. Jej cieľom je pritiahnuť zákazníkov späť k reštauračným stolom. Vlastníkom karty Ticket Restaurant ponúka obedy zadarmo. Stačí ňou len zaplatiť v reštaurácii a za každých 5 platieb v hodnote viac ako 5 eur odmení Edenred používateľov 5 eurami. Každý takto môže získať maximálne 4 obedy zdarma. „Reštaurácie sú dnes symbolom obnovy spoločenského života, preto veríme, že v nich opäť rozozvučíme štrnganie príborov. Sme presvedčení, že je našou povinnosťou pomôcť,“ ozrejmil generálny riaditeľ Edenred Slovakia Cyrille Favel.

Reštaurácie sa ešte stále spamätávajú z koronakrízy. Zdroj: pixabay.com

Zmenami sa to len hemží

Zamestnávatelia museli prehodnotiť svoje dlhodobo zaužívané postupy a dať svojim zamestnancom väčšiu dôveru formou home-officov. Práca z domu už dnes tvorí neodňateľnú súčasť pracovného procesu, pri ktorej internet opäť zohráva obrovskú rolu. „Naša spoločnosť zareagovala na krízu hlavne online poradenstvom a rýchlosťou reakcií jednotlivých technických návrhov a riešení. Stavebné a infraštruktúrne projekty vždy boli, a sú kľúčovými pri udržaní ekonomiky v ťažších ekonomických časoch. Očakávame, že príde k úprave cien, nakoľko investori budú chcieť využiť situáciu na trhu na zníženie nákladov,“ vysvetlil Branislav Augustín zo Sika Slovensko.

Firemné porady sa presunuli na internet. Zdroj: pixabay.com

Zákazníci sú nadšení

Novinky, ktoré spoločnosti zaradili do svojich portfólií, hodnotia zákazníci kladne. „Od zákazníkov máme príjemnú spätnú väzbu, že práve teraz, izolovaní doma vidia, čo všetko na kuchyni zmenili, alebo že už dávno chceli vymyslieť, čo s kuchyňou. Teraz majú čas na navrhovanie a plánovanie novej kuchyne a ešte je to aj efektívne a príjemne strávený čas,” reagovala marketingová manažérka Oresi Kuchyne Eva Szakálová.

Zmenili sa aj zákazníci samotní. „Cítime, že táto zložitá situácia naučila našich klientov komunikovať stručnejšie, jednoduchšie a vecnejšie. Na komunikácii to naozaj poznať. Zo strany zákazníkov je väčšia ohľaduplnosť, porozumenie a trpezlivosť pri hľadaní toho správneho riešenia,“ uzatvorila vedúca marketingu spoločnosti Gardeon Martina Švábiková.

Zákazníkom sa zavedené zmeny páčia. Zdroj: pixabay.com

Mohlo by vás zaujímať: