Podľa Jany Holéciovej nebude mať toto opatrenie zásadný pozitívny efekt, ako možno reťazce očakávajú. “Je to marketingový ťah obchodníkov, ktorý bol dopredu pripravený, ale nebol pripravený v spolupráci s potravinármi, teda tými, ktorých sa tieto zmeny najviac týkajú. Navyše zastropovali sa ceny niektorých potravín na oveľa vyššej úrovni, než ich mohli pred zastropovaním spotrebitelia nakúpiť,” prezradila nám.
Rovnaký názor má aj politik Richard Sulík. “Ja si myslím, že je to obyčajná kartelová dohoda a my práve skúmame, či nepodáme podnet na Protimonopolný úrad. Najprv udatne zvyšovali ceny, a potom veľkoryso dôjdu, že ideme ich zastropovať. Po druhé zastropujú položky, ktoré sú úplne bezpredmetné, typu víno a po tretie, bravčové mäso, kde očakávajú nárast, tak to nezastropujú,” uviedol v rozhovore so Zuzanou Kovačič Hanzelovou pre denník SME.
O reakciu sme požiadali aj jednotlivé obchodné reťazce. Tri najväčšie – Tesco, Kaufland a Lidl – nám poslali svoje stanovisko, ktoré možno niektorých prekvapí. Väčšina z nich sa zhoduje v tom, že ľudia v obchodoch môžu nájsť aj tak nižšie ceny než tie, ktoré zastropovali.