Spoločnosť Domáce GPlus Top

Podvodníci s autami neobchádzajú ani malé mestá. Pozrite sa, ako zavádzajú priekupnícke spoločnosti

Zdroj: archív

BRATISLAVA – Pokiaľ si myslíte, že pri kúpe auta vás už skutočne nič nedokáže prekvapiť, ste na omyle. Podvodníci si vždy nájdu cestu, ako nachytať na sladké reči, lákavé inzeráty či profesionálne fotografie ojazdených áut naivných kupujúcich. Kúpa auta z druhej ruky sa spočiatku javí ako dobrý nápad. Síce ušetríte nemalé peniaze, ale domov si môžete doniesť poriadnu ,,mačku vo vreci”. Poradíme vám, ako sa oblúkom vyhnúť šmejdom a ich špinavým praktikám.

 

Pri kúpe ojazdených áut (jazdeniek) si budúci majitelia musia dáva veľký pozor. Riziká, ktoré na nich číhajú, sú enormné. Na podvodníkov natrafil aj pán Roman z Dubnice nad Váhom. Vozidlo Citroën C4 Grand Picasso si vyhliadol v autobazáre. Lákavým pre neho bola predovšetkým cena 7-tisíc eur, malý počet najazdených kilometrov (51-tisíc km) a rok výroby 2012. Predajca vo svojom inzeráte pritlačil na pílu a hovoril o ,,top stave” vozidla. Inzerát a ani priekupnícka spoločnosť, ktorá predáva ojazdené autá, samozrejme neuviedla tú najdôležitejšiu informáciu. Roman po osobnej prehliadke auta totiž zistil, že bolo havarované a opravené ,,len na oko”. Následne si dal overiť údaje o vozidle cez kontrolu originality. ,,Z merania povlakovej vrstvy vyplýva, že vozidlo bolo jednoznačne havarované a následne opravované. Spoločnosť, ktorá report vystavila pritom spotrebiteľov cez reklamu na webe informuje, že „zistí, či bolo vozidlo havarované“. V tomto prípade sa tak nestalo a spotrebiteľ z Dubnice nad Váhom bol jednoznačne uvedený do omylu,” uviedla Technická služba kontroly originality.

Graf nameranej hrúbky povlakovej vrstvy potvrdzuje, že predná kapota, ľavé zadné dvere, pravý zadný blatník a pravé zadné aj predné dvere na vozidle Citroën C4 Grand Picasso boli opravované, tmelené a prelakované. Zdroj: Technická služba kontroly originality

Zaplatiť môžete za falzifikát

Neklamú len jednotlivci, ale aj priekupnícke spoločnosti, ktoré sa venujú predaju ojazdených áut. Technická služba kontroly originality upozorňuje vodičov, aby neverili takýmto spoločnostiam, ktoré prezentujú svoje aktivity ako kontrolu originality. Na takúto činnosť totiž nemajú oprávnenie. ,,Tým zavádzajú spotrebiteľov, ktorí v snahe získať podstatné informácie o vozidle zaplatia za certifikát alebo report, ktorý obsahuje absolútne irelevantné informácie. Spotrebitelia by preto pri overovaní údajov o vozidlách mali využívať len oficiálne zdroje,” odporúčajú.

Výsledok kontroly originality sa pritom nezaznamenáva do žiadneho certifikátu a ani do pofidérnych reportov. Tento záznam je uvedený len do Odborného posudku o kontrole originality vozidla a do informačného systému kontroly originality.

Výsledok kontroly originality sa nezaznamenáva do žiadneho certifikátu a ani do pofidérnych reportov. Zdroj: pixabay.com

Nie je posudok ako posudok

V Odbornom posudku o kontrole originality vozidla nájdete nielen údaje o vozidle, ale aj informácie o tom, či je auto spôsobilé na prevádzku v cestnej premávke, stav prejdenej vzdialenosti, hodnoty hrúbky povlakovej vrstvy.

Okrem iného sa počas skutočnej kontroly originality overuje aj to, či auto, ktoré plánujete kúpiť, nie je zaťažené exekúciou. Overuje sa aj pravosť identifikátorov na vozidle, dokladov či neoprávnených zásahov do konštrukcie vozidla. Dokonca zisťujú aj to, či sa auto nenachádza v národných a medzinárodných pátracích systémoch.

Odborný posudok o kontrole originality vozidla môže vydať len pracovisko kontroly originality. Zdroj: Technická služba kontroly originality

100 percentná istota

Na oficiálnej webovej stránke Technickej služby kontroly originality si môžete prezistiť všetky informácie o vozidle. Stačí sa len bezplatne zaregistrovať. Prostredníctvom čísla VIN, evidenčného čísla vozidla, Odborného posudku o kontrole originalty, čísla kontrolnej nálepky KO, príp. RFID/QR nálepky si vie spotrebiteľ overiť údaje z kontroly. Nájdete tam aj reálne fotografie auta, ktoré boli vyhotovené počas kontroly originality. ,,Pri zadaní čísla Odborného posudku o kontrole originality sú naviac zobrazené namerané hodnoty hrúbky povlakovej vrstvy, ako aj stav najazdených kilometrov zaznamenaný v čase vykonania kontroly originality,” dodala Technická služba kontroly originality.

Kompletný zoznam pracovísk kontroly originality nájdete TU.

Na oficiálnej webovej stránke Technickej služby kontroly originality si môžete prezistiť všetky informácie o vozidle. Zdroj: pixabay.com

Mohlo by vás zaujímať: