
BRATISLAVA – V najbližších dňoch sa pripravte na výpadok elektronických a platobných služieb. Na svojich oficiálnych stránkach o tom informujú dve najväčšie slovenské banky, Slovenská sporiteľňa a ČSOB banka. Vybrané služby nebudú fungovať aj niekoľko hodín.
Slovenská sporiteľňa bude mať plánovanú odstávku v noci z piatka na sobotu. Vo vymedzených časoch nebude k dispozícii väčšina služieb, ktoré Slováci pravidelne využívajú. Nebudú dokonca dostupné ani okamžité platby, preto ak potrebujete niečo uhradiť, urobte to radšej pred spomínanou odstávkou.
Ktoré služby nebudú v SLSP fungovať?
- Debetné karty, bankomaty, vkladomaty, platobné terminály Global Payments a mobilné platby – 11. 2., 00:00 – 01:00
- Sporopay, klientske centrum a aktívne operácie – 11. 2., 00:00 – 03:30
- George, mobilná aplikácia George, Business24, Business24 mobilná aplikácia, Internetbanking, Telephonebanking, Databanking, SMS služby – 11. 2., 00:00 – 05:00
- Zadávanie okamžitých platieb – 11. 2., 02:00 – 07:00
- mToken na podpisovanie, Push, SMS a e-mailové notifikácie o obratoch a platbách – 11. 2., 00:00 – 03:30
- PartnerPortal – 10. 2., 21:30 – 23:30
- Zriadenie, zmena produktov a služieb cez www.slsp.sk – 11. 2., 00:00 – 05:00
Výpadok služieb sa nebude týkať kreditných kariet, ktoré môžete využiť v bankomatoch aj pri platení na termináloch. Ak by ste potrebovali zistiť informácie o zostatku na účte či iné všeobecné informácie, bude to možné prostredníctvom Klientskeho centra 11. 2. v čase od 00:00 do 05:00.
ČSOB banka odstaví všetky služby
Odstávka elektronických služieb čaká aj ČSOB banku, a to konkrétne v nedeľu 12. februára v čase od 00:01 do 08:00. V týchto hodinách dôjde k celkovému obmedzeniu, čo zahŕňa služby Moja ČSOB, ČSOB SmartBanking a ČSOB API (PSD2).
Podobné odstávky bankových služieb sa dejú pomerne pravidelne a ich cieľom je skvalitňovanie a vylepšovanie služieb. Obidve banky sa vopred ospravedlňujú za prípadné vzniknuté komplikácie.