Spoločnosť Domáce

PRIESKUM Dušičky stoja Slovákov viac peňazí ako Valentín či MDŽ

Zdroj: archív

BRATISLAVA – Slováci míňajú na kvety pri príležitosti sviatku Pamiatky zosnulých viac peňazí ako na Valentína či na Medzinárodný deň žien (MDŽ). Vlani minuli klienti Poštovej banky až o 74 percent viac na nákup výzdoby na hroby v kvetinárstvach ako na obdarovanie manželky, priateľky, matky alebo dcéry na MDŽ a až o 128 percent viac ako na kvety pre milovanú ženu na Valentína.

 

“Z vybraných dát za posledné tri roky vidno, že ak sa ekonomike a ľuďom darí, sú ochotní minúť na blízkych viac peňazí. Každoročne sa totiž výdavky na nákup kvetinovej výzdoby počas všetkých troch sviatkov zvyšujú,” uviedla hovorkyňa banky Lýdia Žáčková.

Na Dušičky ľudia nakupujú v kvetinárstvach výzdobu v priemere za 20 eur. Na MDŽ a Valentína je to v priemere za 16 eur. V prípade MDŽ a sviatku zamilovaných sú hlavnými zákazníkmi kvetinárstiev muži, na Dušičky je to práve naopak. Ženy však minú na výzdobu hrobov až o 150 percent viac než muži.

Najviac na Dušičky míňajú starší ľudia

Ľudia vo veku nad 50 rokov míňajú v kvetinárstvach najviac počas všetkých troch sviatkov. Čím sú ľudia mladší, tým menej peňazí míňajú na nákup kvetov pre blízkych. “Vo väčšej miere začínajú obdarúvať kvetmi na MDŽ a Valentína až vo veku 25 rokov. Na Dušičky sa však táto hranica posúva až na vek po štyridsiatke,” povedala Žáčková.

Najviac míňajú na kvety pre zosnulých v Košickom kraji, za ktorým nasledujú Bratislavský a Trnavský kraj.

Informácie agentúre SITA poskytla hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.