Regióny Bratislava

Pripravte sa na veľké ZMENY v nákupných centrách: Čím ohromia ľudí v BUDÚCNOSTI?

nákupné centrum
Ilustračné foto. ZDROJ: Pexels

Bratislava je plná nákupných centier

Nákupné centrá dominujú Bratislave už 23 rokov a stále pribúdajú ďalšie, prípadne sa tie staré rozširujú. Práve Bratislava sa vyznačuje najväčšou koncentráciou shoppingov, nakoľko jej prislúcha až 40 % z celkovej výmery veľkých nákupných centier v SR. Počas pandémie sme sa naučili nakupovať online, no od jari 2022 sme sa vrátili aj do kamenných prevádzok. 

„Veci dennej spotreby, módu a zábavu ľudia stále chodia radšej kupovať do obchodných centier. Dokonca aj pri elektronike majú nákupné centrá odsledované, že ak si zákazník objedná tovar napríklad online, príde si poň radšej osobne do predajne. Nákupné centrá tak pociťujú opätovný nárast počtu návštevníkov, ktorí v nákupných centrách využívajú možnosť nakupovania, vybavenia viacerých služieb pod jednou strechou a trávenia času so zážitkom doslova vyhľadávajú. Pochopiteľne, aj nákupné centrá musia držať krok s dobou, aby návštevníkov prilákali, ale aj udržali,“ skonštatoval Martin Šmigura, investičný riaditeľ WOOD & Company. 

Nákupný košík.
Ilustračné foto. Zdroj: TASR / František Iván

Ako budú vyzerať nákupné centrá budúcnosti?

Z analýzy vyplýva, že obchodné centrá budú v budúcnosti prepájať ešte viac funkcií a ponúkať široké spektrum voľnočasových aktivít a služieb (vrátane relaxu či kancelárií). Návštevník si do nich príde nielen nakúpiť, ale bude v nich môcť prepájať prácu, relax a socializáciu. Mali by priniesť inovácie, nové značky, ale aj dôveryhodnosť.

Veľkou zmenou by mala byť pridaná hodnota v podobe zážitku. Konkurenčnou výhodou a zároveň nevyhnutnosťou nákupných centier a kamenných obchodov bude predaj tovaru so zážitkom. Ak zákazník nebude mať možnosť nakupovať so zážitkom alebo pridanou hodnotou, uprednostní online priestor,” uvádza sa v analýze.