Zahraničné Ekonomika Politika Zahraničná Top

Sacha Baron Cohen ostro zaútočil na Facebook. Použil pritom slová o Hitlerovi

Sacha Baron Cohen ostro zaútočil na Facebook. Zdroj: TASR/AP

LONDÝN – Sacha Baron Cohen má pocit, že demokracia je na okraji priepasti a sociálnym médiám pripisuje v nasledujúcich mesiacoch rozhodujúcu úlohu. Britský herec si myslí, že Facebook by pokojne uverejnil aj Hitlerovu reklamu.

 

Keby v 30. rokoch minulého storočia existovala sociálna sieť Facebook, umožnila by Adolfovi Hitlerovi inzerovať protižidovskú propagandu. Tento drastický príklad využil britský herec Sacha Baron Cohen pri ostrej kritike známej sociálnej siete pre jeho zaobchádzanie s politickou reklamou. “Pokiaľ platíš, Facebook zobrazí každú politickú reklamu, ktorú chceš – aj keď bude obsahovať lži,” povedal Cohen v New Yorku na konferencii o nenávistných prejavoch a antisemitizme.

“Keby Facebook existoval v 30. rokoch, Hitler by si podľa tejto absurdnej logiky dovolil uverejniť 30-sekundovú reklamu ‘konečného riešenia židovského problému’,” uviedol Cohen, ktorý je známy svojimi provokatívnymi postavami Borata a Bruna.

Apeloval na americký koncern, aby preskúmal pravdivosť reklám pred ich zverejnením. Ak by obsahovali nepravdivé informácie, mal by zákazníkom vrátiť peniaze a ich reklamu nezverejňovať, požaduje herec.

Výkonný riaditeľ Facebooku Mark Zuckerberg. Zdroj: TASR/AP

“Hovorím to teraz, lebo si myslím, že naše pluralistické demokracie sú na pokraji priepasti, a že úloha sociálnych médií v nasledujúcich dvanástich mesiacoch môže byť kľúčová,” povedal Cohen a okrem iného spomenul britské a americké voľby.

Facebook sa bráni

Na tvrdé slová, ktoré zazneli na konferencii, reagoval aj samotný Facebook. Podľa neho herec “prekrútil” princípy sociálnej siete. “Nikto – vrátane politikov – nemôže na Facebooku podporovať a propagovať nenávisť, násilie alebo masové vraždy,” uviedli.

Minulú stredu spoločnosť Google oznámila, že sprísni pravidlá pre politickú reklamu, aby tak zabránila nepravdivým správam, ako aj cielenému oslovovaniu špeciálnych skupín voličov. Twitter podobné opatrenia oznámil už v októbri. Facebook ich však aktuálne nasledovať nechce.

Mohlo by vás zaujímať

Zdroj: pixabay