
SLOVENSKO – Namiesto dvoch aplikácií už len jedna. Najväčšia slovenská banka už o pár dní spúšťa nový spôsob potvrdzovania platieb, ktorý podľa jej slov bude bezpečnejší a pohodlnejší. Klienti si ho budú musieť aktivovať v priebehu najbližších dvoch mesiacov, ak nechcú mať neskôr problémy s potvrdzovaním platieb.
Slovenská sporiteľna (SLSP) v týchto dňoch informuje klientov, že už o pár dní sprístupní novinku, ktorá im uľahčí potvrdzovanie platieb a prihlasovanie sa do mobilnej aplikácie George. Banka postupne zruší overovaciu aplikáciu mToken. Nahradí ju George ID, ktorý bude priamo súčasťou aplikácie George. Klienti sa už nebudú musieť pri platení preklikávať do aplikácie mToken či prepisovať SMS kódy.
Nové potvrdzovanie prostredníctvom George ID bude podľa banky bezpečné a zároveň pohodlnejšie. „Platby a ďalšie bankové operácie potvrdíte priamo v mobilnej apke George PIN kódom alebo biometriou, teda snímkou tváre či odtlačkom prsta,“ priblížila banka.

George ID si klienti aktivujú v aplikácii
Banka prvýkrát informovala o novinke už počas januára. George ID bude sprístupnené už v najbližších dňoch. Klienti nájdu vo svojej mobilnej aplikácii George informáciu spolu s postupom, ako si novinku aktivovať. „Ak chcete pustiť George ID z hlavy, aktivujte si ho hneď, ako vo svojej apke George uvidíte výzvu na aktiváciu. Zvládnete to za pár minút,“ radí klientom banka.
Zároveň klientom odporúča, aby si skontrolovali v nastaveniach mobilu, či majú zapnuté notifikácie. Banka im bude pri platbe kartou na internete alebo vo webovom Georgeovi posielať push notifikáciu, ktorá sa automaticky zjaví priamo v Georgeovi.

mToken skončí do začiatku júna
Klienti by si mali aktivovať George ID najneskôr do 6. mája 2025, ak nechcú riskovať problémy s potvrdzovaním platieb. SLSP totiž bude od 6. mája do 6. júna 2025 postupne ukončovať poskytovanie bezpečnostného predmetu mToken. „Znamená to, že bez George ID sa už neprihlásite do aplikácie George, nebudete môcť potvrdzovať platby ani ďalšie operácie. Potvrdzovanie SMS kľúčom alebo mToken bude fungovať len vo firemnom Business24,“ upozorňuje SLSP.
- Čo v prípade, ak má klient tlačidlový telefón? Banka ubezpečuje, že aj naďalej môže na overovanie používať SMS kódy. Za zaslanie SMS s overovacím kódom sa však účtuje poplatok 0,20 €, no klientom nad 65 rokov je tento poplatok odpustený.
- Čo ak klient využíva len webového Georgea? Nový spôsob overovania je dostupný len v aplikácii George. Ak klienti využívajú len webového Georgea a platby či ďalšie operácie potvrdzujú SMS kódmi, nič sa pre nich nemení (naďalej potvrdzujú tak, ako doteraz).
Klienti môžu odstúpiť od zmluvy
Banka myslí aj na tých klientov, ktorí s novým spôsobom overovania platieb nesúhlasia. Títo klienti môžu zmluvu, na základe ktorej im banka poskytuje elektronickú službu George, vypovedať. „Vypovedanie zmluvy je bezplatné a okamžite účinné. Treba to však stihnúť najneskôr jeden deň pred dátumom skončenia platnosti mTokenu (ktorý vám oznámime vopred),“ dodala banka.
Pozor si treba dať aj na podvodníkov
Banka v tejto súvislosti upozorňuje na to, aby klienti nenaleteli podvodníkom. „Nahovára Vás niekto na vymazanie Georgea a stiahnutie inej aplikácie než George Slovensko? Pozor, zrejme ide o podvod. Prosím, nahláste nám to na Klientske centrum, telefónne číslo 0850 111 888,“ vyzýva klientov banka.