BRATISLAVA – V roku 2022 sme na európskom čísle tiesňového volania 112 zaznamenali na všetkých ôsmich koordinačných strediskách integrovaného záchranného systému 903 910 volaní. Štatistiku vyhodnotila sekcia krízového riadenia Ministerstva vnútra, do gescie ktorej patrí aj číslo tiesňové volania 112.
„Operátori tiež prijali 4 002 manuálnych volaní e-Call z automobilov vybavených touto palubnou jednotkou a 787 automatických volaní e-Call pri nárazoch, keď automobil sám odošle dátovú vetu s údajmi o polohe, type vozidla, smere jazdy a počte pasažierov na koordinačné stredisko integrovaného záchranného systému,“ dodáva vnútro. Číslo 112 funguje v celej Európskej únii a v niektorých ďalších štátoch. Príjem a odozvu na tiesňové volania a SMS zabezpečujú operátori čísla 112, ktorí sú k dispozícii nonstop 24 hodín denne na koordinačných strediskách integrovaného záchranného systému (KS IZS) v krajských mestách. Dlhodobo sú najviac vyťažené Košice a Prešov.