Domáce

Zaujímavá predvolebná kampaň Hlinu: Namiesto billboardov na reklamu využil stohy slamy

BRATISLAVA – Predseda strany Občania a poslanec NR SR Alojz Hlina, ktorý by mal na budúci rok kandidovať za KDH, odmieta robiť kampaň cez billboardy Nedávno sa zaviazal, že jeho strana nepoužije pred voľbami ani jeden billboard. Reklamu však bude mať. Jej nosičom sa stali stohy slamy.

Prvú takúto reklamu umiestnil neďaleko rýchlostnej cesty R1 pri obci Trnavá hora (okres Žiar nad Hronom). Od miestnych si prenajal pozemok. Zo slamy Hlina vyhotovil nápis „HLINA“. Na jeho vytvorenie nakúpil slamu za takmer 1 300 eur. Na miesto ju doviezli dva kamióny. Nápis Hlina staval s dvoma dobrovoľníkmi dva dni. Prácu dokončili v sobotu. „Bola to riadne fuška, pieklo slnko, v minúte prietrž mračien, hromy, blesky, ale výsledok stojí za to,“ povedal Hlina.

Dôvodov prečo sa Hlina rozhodol pre svojskú reklamu je viacero. „Približne 90 % billboardov je umiestnených nevhodne, dokonca 50% je umiestnených tak, že ohrozujú životy umiestnením na križovatkách. Navyše viac ako polovicu všetkých billboardov na Slovensku vlastnia oligarchovia,“ vysvetlil Hlina. Podľa neho ak si politik objedná billboard podporuje tým billboardový smog a aroganciu vlastníkov billboardov a zároveň priviera oči nad nelegálnym umiestnením billboardov.

Naopak v stohoch slamy vidí Hlina výhody. „Ak si svoju slamu poukladáte do stohu tak, že vytvára Vaše priezvisko, tak podporujete poľnohospodárov, lebo kúpite od nich slamu. Pomôžete tiež drobnému vlastníkovi pôdy tým, že mu zaplatíte za to, že na jeho pozemku môžete uložiť slamu,“ vyhlásil s tým, že stavbou zo slamy podporil aj lokálnych živnostníkov so svojimi mechanizmami tým, že pomáhajú stavať stoh slamy. „Samozrejme slamu následne spotrebujete tým, že budete svojim zvieratám na farme vytvárať príjemne prostredie kvalitným podstielaním,“ dodal.