BRATISLAVA – K 1. decembru tohto roka plánuje finančná správa znížiť počet kontaktných miest daňových úradov na Slovensku. Konkrétne pôjde o 13 úradov.
K prehodnoteniu fungovania kontaktných miest daňových úradov Finančnú správu priviedlo napredovanie elektronickej komunikácie, pokles počtu spravovaných subjektov či menej fyzických návštev klientov. “Technologické napredovanie spoločnosti, zmeny v podnikateľskom prostredí, väčší dôraz na informatizáciu a zjednodušenie komunikácie občana so štátnou správou však v súčasnosti vedú finančnú správu k prehodnoteniu organizácie práce na týchto kontaktných miestach,” skonštatoval prezident FS Jiří Žežulka. Pripomenul, že klienti už môžu s finančnou správou komunikovať cez viaceré kanály, ktoré chce naďalej posilňovať.
Rušené kontaktné miesta podľa FS navštevujú klienti minimálne a klesá aj počet spravovaných subjektov. Podnikatelia komunikujú s FS povinne elektronicky a fyzické osoby kontaktné miesta vyhľadávajú najmä v čase podávania daňových priznaní k dani z príjmov, prípadne pri darovaní podielových daní.
Zmena podľa hovorkyne FS Martiny Rybanskej umožní zlepšenie služieb finančnej správy. “Elektronizácia a automatizácia procesov umožní zamestnancom pracovať v jednom centre tak, aby ich výstupy boli jednotné, včasné a odborne profesionálne,”uviedla. Odstráni sa tiež problém so zastupiteľnosťou, rovnomernejšie bude rozdelená agenda, kvalitnejšie bude aj zaškoľovanie nových príslušníkov vzhľadom na generačnú výmenu.
Koho sa to dotkne
Zrušenie sa dotýka týchto miest: Hurbanova, Kolárova, Hlohovca, Šamorína, Revúcej, Detvy, Sniny, Levoče, Stropkova, Moldavy nad Bodvou, Sobraniec, Veľkých Kapušian a Gelnice. V prípade Kežmarku a Sabinova dôjde k transformácii na pobočku. Dotknutých zamestnancov chce FS presunúť v rámci krajov na svoje väčšie pobočky. Štát podľa prezidenta FS Jiřího Žežulku ušetrí optimalizáciou približne milión eur ročne. Žežulka pripomenul, že rušenie kontaktných miest nie je novinkou a už v uplynulých rokoch ich zaniklo 18.
Finančná správa primátorom dotknutých miest, ktorých sa optimalizácia týka, sľúbila, že v prípade záujmu zabezpečí služby priamo v teréne formou výjazdov. V čase najväčšieho náporu, napríklad v období podávania daňových priznaní, tak je finančná správa pripravená preberať daňové priznania priamo v danom meste po dohode s jeho vedením.