AKTUÁLNE TISÍCE Slovákov môžu ostať bez TV Markíza! Čo sa deje? Vieme podrobnosti

SLOVENSKO – Tak toto nepoteší mnohých ľudí. Televízia Markíza prostredníctvom svojho webu a PR oddelenia informuje o tom, že od 1. júla si jej stanice nemusí pozrieť približne 134-tisíc ľudí. Ide o zákazníkov operátora a poskytovateľa UPC. Podarilo sa nám získať vyjadrenia aj spoločnosti UPC, ktorá kritizuje správanie Markízy.

 

TV Markíze vyprší 1. júla 2023 rámcová zmluva so spoločnosťou UPC, na základe ktorej má UPC udelený súhlas na retransmisiu televíznych programov skupiny Markíza, ako aj na poskytovanie ďalších doplnkových služieb. Od tohto dňa prídu zákazníci UPC o televízne stanice skupiny Markíza, teda aj Doma a Dajto.

Generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias Settele vysvetľuje, že  Markíza každoročne rokuje o zmluvách ohľadom distribučných práv s rôznymi slovenskými operátormi. Za posledných 10 rokov je toto prvýkrát, čo situácia dospela až do reálnej obavy z odpojenia staníc pre zákazníkov UPC.

Je za všetkým zvyšovanie cien?

​„Urobili sme všetko, čo bolo v našich silách, žiaľ, zatiaľ sme nedospeli  k dohode. Vyzývame UPC, aby pokračovali v rokovaniach a nenechali svojich 134-tisíc zákazníkov bez prístupu ku kanálom skupiny Markíza. Vždy sa snažíme o férovú dohodu a operátorom ponúkame transparentné a porovnateľné podmienky. Tieto boli všetkými ostatnými operátormi akceptované. Mrzí nás, že práve UPC zatiaľ nepristúpilo na našu štandardnú ponuku a neuzavrelo s nami zmluvu, ktorá by reflektovala návrhy dvoch ponúk na jeden rok alebo tri roky. Dúfame, že UPC záleží na dostupnosti porovnateľných služieb pre ich zákazníkov,“ hovorí TV Markíza.

televízia markíza

ZDROJ: Facebook/Televízia Markíza

Markíza zároveň odmieta, že by neprávom či neúmerne navyšovala poplatky za svoje televízne stanice. Cena za ich šírenie má byť totiž dlhodobo pod európskym trhovým priemerom a podľa Matthiasa Setteleho priebežne so všetkými operátormi prebieha komunikácia o ich postupnom zvyšovaní.

„Poplatky za naše kanály vychádzajú z ich hodnoty. Zároveň sme partnerov dlhodobo a priebežne informovali a informujeme o postupnom zvyšovaní cien, až kým nedosiahneme férovú trhovú odplatu, odzrkadľujúcu prínos našich staníc pre ponuku operátorov. Zároveň im poskytujeme možnosť uzatvárať s nami dlhodobé kontrakty a pripraviť pre ich zákazníkov balíčky a služby, ktoré je možné ponúkať na dlhšie obdobie,“ dodáva.

Čo na túto situáciu hovorí UPC? Ich stanovisko si môžete prečítať na ďalšej strane.

Pokračovať na ďalšej strane

Viac o téme: koniec markízy, TV Markíza, UPC

Súvisiace články