Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Top

AKTUÁLNE Viaceré BANKY budú mať VÝPADKY služieb! Fungovať nebudú KARTY ani BANKOMATY! Vieme, čo je za tým

Ilustračné foto: ZDROJ: archív zoznam.sk
Ilustračné foto: ZDROJ: archív zoznam.sk

BRATISLAVA – Už v najbližších hodinách klienti troch bánk musia počítať s tým, že nie všetky služby im budú fungovať. Raiffeisen a Tatra banka, ktoré patria do rakúskej bankovej skupiny, totiž naplánovali údržbu kartových a informačných systémov. Rovnako to platí aj v prípade mBank.

 

O plánovanej údržbe kartového systému svojich klientov informuje Tatra banka. Ako uvádza na svojom webe, uskutoční sa dňa 19.11.2023 v čase od 00:00 do 03:00 v trvaní 2 x 15 min. “V uvedenom čase nebude možné použiť platobné karty vydané Tatra bankou na platobných termináloch u obchodníkov Tatra banky a v bankomatoch Tatra banky. Služba výber mobilom bude dostupná,” približuje banka.

Plánovaná údržba informačných systémov bude trvať dlhšie v prípade Raiffeisen. “Dňa 18.11.2023 v čase od 21:00 hod. do 19.11.2023 01:30 hod. sa uskutoční plánovaná údržba informačných systémov banky, počas ktorej môžu byť v Internet bankingu dočasne nedostupné pohyby na účte a niektoré ďalšie funkcionality,” uvádza banka na svojej stránke. Dodáva, že zadané platobné príkazy budú v čase od 22:00 do 23:15 zaznamenané a vykonajú sa až po ukončení údržby.

Na noc a nedeľné ráno naplánovala odstávku mbank. V čase od 2:10 do 7:45 nebudú dostupné platby kartou na termináloch v obchodoch ani výbery z bankomatov. Banka preto vyzýva klientov, aby si pripravili dostatočnú hotovosť.

Rovnako od 2:00 do 9:00 nebudú dostupné v mBank ani tieto služby:

  • – internet banking,
  • – mobilná aplikácia,
  • – platby kartou na internete (ak je vyžadované potvrdenie platby v mobilnej aplikácii alebo pomocou 3D Secure),
  • – SMS,
  • – mLinka,
  • – systém žiadostí o produkty.

Nie je vylúčené, že klienti môžu mať problém s prihlásením sa do internet bankingu aj po ukončení odstávky. Čo robiť v takomto prípade, radí tím mBank: “Vyčistite si vyrovnávaciu pamäť prehliadača (tzv. cache) stlačením klávesy F5, resp. kombináciou kláves CTRL+F5, alebo vymažte cookies vo vašom prehliadači.”

Všetky tri banky sa za spôsobený diskomfort a prípadné komplikácie klientom vopred ospravedlňujú a ďakujú za pochopenie.