Aj preto projektant navrhol alternatívne, ale pre mnohých neprijateľné riešenie. „Počas dvoch rokov dve úplné 6-mesačné výluky električiek, aj to len v ideálnom prípade pri enormnom nasadení kapacít a zdrojov, predĺženej pracovnej dobe a dokonalej koordinácii prác. Takéto riešenie mesto spolu s dopravným podnikom neakceptovali a vykonali analýzu možností organizácie výstavby, ich dopadov, realizovateľnosti riešení a ich nákladov,“ vyjadrilo sa mesto na imhd.sk. V zdôvodnení podpísaného dodatku sa uvádza, že v analýze boli posudzované nasledujúce riešenia.
- úplná výluka električiek
- úplná výluka električiek + obmedzenie prevádzky
- úplná výluka električiek + výstavba novej vozovne Bory
- jednokoľajná prevádzka na Vajnorskej radiále po dočasnej trati
„Ako prijateľné sa ukázali posledné dve možnosti, hoci trať ani vozovňa na Boroch sa zatiaľ ani neprojektuje. Z nich nakoniec mesto aj na základe analýzy dopravného podniku ako hospodárnejšiu vybralo poslednú možnosť – vybudovanie dočasnej jednokoľajnej trate, čo by zabezpečilo zachovanie premávky električiek v celom meste po väčšinu času modernizácie, okrem pripájania dočasných preložiek na zvyšok siete,“ zdôraznilo mesto.
Cena za vypracovanie projektovej dokumentácie pre Vajnorskú radiálu sa týmito zmenami zvýši o ďalších 328-tisíc eur na 1,272 mil. eur bez DPH. V minulosti sa preložky električkových tratí počas stavebných projektov používali častejšie (napríklad pri prestavbe Trnavského mýta či Hodžovho námestia). Naposledy bola preložka električkovej trate v Bratislave použitá začiatkom 90-tych rokov minulého storočia na Lafranconi počas výstavby diaľničného mosta a následnej rekonštrukcie Karloveskej radiály.