Masové prepúšťanie zatiaľ nehrozí
Zaujímalo nás, či sú pracovné miesta v automobilkách na Slovensku naozaj ohrozené, no vyzerá to tak, že ide o zbytočnú paniku. Hovorkyňa Volkswagen Slovakia nám prezradila, že prepúšťanie v najbližších rokoch neplánujú.
“Nie. Volkswagen Slovakia je stabilným a spoľahlivým zamestnávateľom tisícok ľudí už viac ako tri desaťročia. Dôkazom sú aj uplynulé krízové roky, počas ktorých sme napriek mimoriadne náročným podmienkam dokázali udržať v pracovnom pomere všetkých našich zamestnancov a zároveň boli zachované všetky prvky odmeňovania, dohodnuté zvyšovanie platov, ako aj široký program benefitov,” uviedla Lucia Kovarovič Makayová pre Regióny.sk.
Práve naopak, v súvislosti s nábehom sériovej výroby nových modelov Volkswagen Passat a Škoda Superb priebežne prijímajú aj nových zamestnancov, predovšetkým do výroby vozidiel. Nových ľudí sa snažia prilákať aj zaujímavými pracovnými benefitmi. Medzi najobľúbenejšie patria finančné benefity a 13. či 14. plat.
“Volkswagen Slovakia poskytuje svojim zamestnancom nad rámec zákona aj príspevok na zahraničnú dovolenku vo výške do 700 eur v závislosti od počtu členov rodiny, príspevky na rehabilitačné pobyty či detské tábory. Tisícky zamestnancov tiež využívajú zmluvnú autobusovú dopravu, príspevok zamestnávateľa na doplnkové dôchodkové sporenie a ďalšie sociálne príspevky,” prezradila ďalej hovorkyňa. Pre zamestnancov organizujú aj rôzne podujatia a rodinné dni. V roku 2022 vyplatila spoločnosť na benefity pre zamestnancov približne 24,5 milióna eur.
Ako ich ovplyvňuje elektromobilita?
Keďže v analýze, o ktorej hovoril portál Pravda, sa hovorilo o negatívnych dopadoch prechodu na elektromobilitu, opýtali sme sa aj na túto oblasť. Keďže prvé elektrické vozidlá sa v Bratislave začali vyrábať už od roku 2013, zamestnanci majú bohaté skúsenosti s ich výrobou. Preto na nich spomínaná transformácia nemá taký dopad.
“Volkswagen Slovakia zároveň kladie dôraz na kontinuálnu kvalifikáciu svojich zamestnancov, pričom novo prijatí zamestnanci sa zaúčajú v moderných tréningových centrách. V roku 2022 investovala spoločnosť do celkovej kvalifikácie svojich zamastencov naprieč všetkými oblasťami 3 milióny eur,” uviedla hovorkyňa spoločnosti.
“Bratislavský závod plní s aktuálnym plánom a budúcimi avizovanými projektmi svoju úlohu v celkovej transformácii koncernu a pomáha pritom získať hospodársky základ, aby túto transformáciu zvládol. Už v súčasnosti sa v Bratislave produkujú všetky veľké SUV vozidlá aj s alternatívnym plug-in hybridným pohonom (Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8, Porsche Cayenne, Porsche Cayenne Coupé). Jedným z očakávaných veľkých projektov je príchod novej generácie Porsche Cayenne, ktoré bude naším prvým čisto elektrickým SUV. Uvedenie na trh je naplánované na druhú polovicu tejto dekády. V plug-in hybridnej verzii sa budú onedlho sériovo vyrábať aj nové modely Volkswagen Passat a Škoda Superb,” dodala na záver hovorkyňa Lucia Kovarovič Makayová.
K tejto téme sme oslovili aj automobilku Kia Motors Slovensko, avšak na ich odpovede stále čakáme.