Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Top

Diaľnica Bratislava – Košice! Ako to vyzerá s jej dokončením? Veľké varovanie EXPERTOV

Ani po 30 rokoch Slovensko nemá dokončenú diaľnicu D1. Ilustračná foto. ZDROJ: NDS

Kameňom úrazu na Slovensku je aj stavba tunelov. Práve tie výrazne spomaľujú rozširovanie diaľničnej siete. Podľa experta na túto problematiku sme už mohli mať viac tunelov. Dôvod, prečo to tak nie je, vidí v nesprávnom prístupe k stavbe diaľnic. „Najprv staviame úseky na rovine a kopce si nechávame na koniec. Potom na to doplácame, lebo ceny materiálov rastú,“ uvádza pre Index Ján Kušnír, špecialista na projektovanie tunelov.

Príkladom je tunel Karpaty, ktorý podľa neho už mohol byť prerazený spolu s obchvatom a nižšími nákladmi, ako keď ho začneme stavať o päť rokov. „Rúbanina z tunela sa mohla použiť pri násypoch okolo Bratislavy. Namiesto toho sa tam podľa informácií z médií dávali všelijaké odpady a navážky“, vysvetľuje Kušnír. Ako dodáva expert, aj diaľnica pri Považskej Bystrici sa mala riešiť tunelom a nie estakádou: „Keby sme boli Švajčiarskom, tak na úkor obrovských mostov máme viac tunelov. Než to pochopíme, prejde veľa rokov.“