Ostatné

Draxler o slovenskom školstve: Chýba jasný systém

BRATISLAVA – Na Slovensku existuje obrovské množstvo poskytovateľov kurzov v rámci kontinuálneho vzdelávania, chýba však jasný systém či štruktúra. Na školách navyše vedie súčasný systém niekedy k zlej atmosfére. Záleží totiž od dobrej vôle riaditeľa, či učiteľovi dovolí, aby šiel na kurz, o ktorý sa snaží. Pre agentúru SITA to povedal minister školstva Juraj Draxler.

Minister zároveň hovorí, že prirodzený tlak na kvalitu a systém kontroly ponúkaných kurzov v rámci kontinuálneho vzdelávania je dosť slabý. “My potrebujeme zadefinovať kategórie, napríklad kategóriu didaktických a pedagogických zručností. A v rámci tej kategórie musíme zadefinovať, v akých časových intervaloch učiteľ, nie že môže, ak ho niekto pustí, ale v akých by mal chodiť na školenia a preškolenia,” hovorí Draxler, ktorému chýba v kontinuálnom vzdelávaní štruktúra.

V celom procese kontinuálneho vzdelávania by malo ministerstvo do budúcnosti zriadiť aj inšpekciu, ktorá by hodnotila, či sú ponúkané kurzy kvalitné. Draxler tiež pripomína, že celé roky hovoríme o kontinuálnom vzdelávaní na úrovni regionálneho školstva. Nikto však nehovoril o kontinuálnom vzdelávaní na úrovni vysokých škôl, čo ministrovi tiež chýba.

Minister už dávnejšie spomenul, že systém príplatkov od samotného systému kontinuálneho vzdelávania pravdepodobne odčlenia. Ak by však ministerstvo išlo cestou rušenia súčasných kreditových príplatkov, Draxler zdôrazňuje, že nechcú vytvárať žiadny šok a chcú, aby nejaký čas ešte kredity platili. “A v žiadnom prípade nechcem, aby učitelia prišli o peniaze tým, že im vypršia kredity. Chceme, aby mali vyššie platy, bez ohľadu na systém kontinuálneho vzdelávania,” dodáva Draxler.