Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice

Hrozí, že v Bratislave národná NEMOCNICA NEBUDE! Obrovská kritika: Vieme viac

Tu mali postaviť nemocnicu na Rázsochách. Hrozí, že v Bratislave už nebude. Zdroj: FB Ministerstvo zdravotníctva SR

BRATISLAVA –  Za fiasko s výstavbou univerzitnej nemocnice na Rázsochách môže nielen vláda, ale podľa šéfa Lekárskeho odborového združenia Petra Visolajského, aj vedenie hlavného mesta a Bratislavského samosprávneho kraja.

Koncom marca parlament neschválil zákon, ktorý bol poslednou šancou, aby štát postavil univerzitnú nemocnicu na Rázsochách z európskych peňazí. Na tento zámer mohol štát získať 300 miliónov eur z Plánu obnovy. Podľa exministra zdravotníctva Mareka Krajčiho tak padla aj teoretická šanca, že štát nemocnicu postaví. Šéf lekárskych odborov Peter Visolajský za to skritizoval nielen vládu, ale aj vedenie hlavného mesta a Bratislavský samosprávny kraj. “Myslím, že týmto správaním vlády, a poviem to rovno, aj mesta Bratislavy, sa k tejto téme úplne macošsky správa aj Bratislavský samosprávny kraj. Takisto žiadna aktivita, aby sme mali národnú nemocnicu. Naozaj hrozí, že Bratislava o takýto skvost príde,” povedal Visolajský.  Šéf lekárskych odborov uviedol, že národná nemocnica predstavuje obrovské benefity pre mesto a kraj. “Bratislavčania si to ani neuvedomujú, pretože novú nemocnicu berú ako samozrejmosť, ale toto nie je bežné, toto ostatné mestá na Slovensku nemajú. Takýmto konaním, župy, mesta a vlády, Bratislava o toto pravdepodobne príde,” dodal Visolajský.

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba začiatkom marca vyhlásil, že lokalita na výstavbu univerzitnej nemocnice by sa mala prehodnotiť z dôvodu dopravnej dostupnosti. “Nemocnica nemôže byť na mieste, kde je odkázaná na funkčnosť dvoch mostov, prípadne jedného tunela,” zdôraznil. Vhodnejšie pozemky sú podľa neho napríklad pri Rači alebo Vajnoroch. Mesto ani samosprávny kraj nebolo pri tejto téme počuť. Súčasná vláda si výstavbu nemocnice na Rázsochách stanovila ako svoju prioritu, pričom sa zaviazala schváliť špeciálny zákon Lex-Rázsochy, aby sa podarilo univerzitnú nemocnicu postaviť. Vo vláde, ktorá sa pod tento program podpísala bola aj SaS, za ktorú Juraj Droba kandidoval do Národnej rady SR v roku 2020 a je jej zakladajúcim členom. Kým pri Rázsochách nebolo počuť Valla ani Drobu, bratislavský župan nešetril chválou na adresu súkromnej nemocnice Bory finančnej spoločnosti Penta, ktorú nedávno slávnostne otvorili, a ktorej šéfuje bývalý nominant SaS v štátnej akciovke MH manažment Ľuboš Lopatka. “Dnes bola oficiálne otvorená nová Nemocnica Bory. Pri nemocnici postavíme moderný kampus pre študentov, súčasťou ktorého bude aj cvičná nemocnica. Vychováme tam kvalitných lekárov aj sestry pre celý sektor. Ich nedostatok je totiž jedným z hlavných problémov, ktorým zdravotníctvo čelí. Opäť sanujeme to, čo štát zanedbal,” napísal Droba na sociálnej sieti. Že v koaličnej vláde, ktorá mala postaviť štátnu univerzitnú nemocnicu sedela aj jeho SaS, zrejme zabudol.