Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice

Koniec podvodným či reklamným telefonátom. Na Slovensku platí nová dôležitá predvoľba

Viete kedy je povinnosť na propagáciu tovarov alebo služieb použiť číslo s predvoľbou (0)888? Zdroj: pixabay.com

V zmysle Zákona o elektronických komunikáciách je niekoľko výnimiek, kedy podnikateľ nie je povinný predvoľbu (0)888 pri ponúkaní tovarov alebo služieb používať. Ale ak nie sú splnené nižšie uvedené podmienky na uplatnenie výnimky, všetci tí, ktorí vykonávajú priamy marketing spôsobom uvedeným v § 116 ods. 12 Zákona č. 452/2021 o elektronických komunikáciách sú povinní používať čísla s predvoľbou (0)888.

Ak vykonáva priamy marketing na zverejnené telefónne číslo fyzickej osoby podnikateľa (živnostník) alebo právnickej osoby (spoločnosť s ručením obmedzeným, akciová spoločnosť atď.).

To znamená, že ak má podnikateľ alebo firma zverejnené svoje telefónne číslo, či už na svojej webovej stránke alebo iným spôsobom, môže sa na uvedené číslo slobodne volať alebo poslať SMS za účelom priameho marketingu s ponukou tovarov alebo služieb a nie je povinná používať predvoľbu (0)888.

Ak boli kontaktné údaje získané v súvislosti s predajom podobného tovaru alebo služieb alebo s ktorým je kontaktovaný zákazník v zmluvnom vzťahu.

Ak podnikateľ napríklad predal klientovi automobil na základe zmluvy, v ktorej sú uvedené jeho kontaktné údaje vrátane telefónneho čísla a teda tieto kontaktné údaje boli získané v súvislosti s predajom automobilu, je možné klienta kontaktovať za účelom priameho marketingu s ponukou napríklad na predaj doplnkového sortimentu alebo rozšírenie služieb súvisiacich s predaným automobilom. Podmienkou uplatnenia výnimky je existujúci zmluvný vzťah alebo preukázateľný doklad o poskytnutí podobných tovarov a služieb  zákazníkovi.

Ak si od podnikateľa klient vyslovene vyžiadal marketingovú komunikáciu (napríklad ponuku tovaru alebo služieb).

V tomto prípade je nevyhnutné, aby sa osoba vykonávajúca priamy marketing vedela hodnoverne preukázať vyžiadaním marketingovej komunikácie od konkrétneho  záujemcu o tovary alebo služby. Ak napríklad podnikateľa niekto preukázateľne oslovil a požiadal napríklad o cenovú ponuku na výmenu plastových okien na jeho dome alebo o pravidelné informovanie o ponukách na last minute dovolenky.