Dobre vedieť Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Top

MIMORIADNE TIETO balíky od kuriéra určite NEPREBERTE! Slovenskom sa šíri veľký PODVOD, takto prídete o PENIAZE

kuriér
Ilustračná foto. Zdroj: Pexels

Ako odhaliť podvodný balík?

Generálny riaditeľ DPD SK radí, aby ľudia pri preberaní balíkov premýšľali logicky a pozorne. Ak očakávate určitý tovar, všímajte si aj to, či zásielka zodpovedá veľkosti a hmotnosti. “Rovnako je dôležité racionálne premýšľať aj o hodnote tovaru. Ak napríklad topánky stoja 100 eur, a niekto vám ponúka topánky za 20 eur, je pravdepodobné, že nebudú originálne. V takom prípade je lepšie byť opatrný a overiť si pôvod tovaru a dôveryhodnosť predajcu. Vyhnite sa nákupom, ktoré sa zdajú byť príliš dobré na to, aby boli pravdivé, pretože často ide o podvody alebo falzifikát,” dodal Peter Pavuk.

Manažérka zákazníckeho centra v spoločnosti Packeta zase hovorí, že podvodné zásielky väčšinou prichádzajú od neznámych e-shopov, v ktorých zákazník nikdy nenakupoval, alebo ich meno nepozná. “V prípade, že zásielka vyžaduje platbu na dobierku a zákazník ju nevie identifikovať, odporúčame zvýšiť pozornosť. V našej aplikácii Packeta vždy vidí meno alebo názov odosielateľa. Zásielku si tak zákazník vie porovnať s objednávkou na webe e-shopu, prípadne by mal evidovať jej potvrdenie v e-mailoch,” uviedla Radka Laky.

DPD
Ilustračná foto. Zdroj: DPD

Kuriérske spoločnosti robia, čo môžu

“Podvodné e-shopy, z ktorých nám zákazníci podobný pokus o podvod nahlásili, blokujeme a prestávame z nich doručovať akékoľvek zásielky, aby sme chránili ostatných zákazníkov Packety. Snažíme sa zasiahnuť aj v prípade, že podvodníci v snahe o svoju anonymizáciu využijú tzv. fulffilment centrá a sklady, ktoré expedujú zásielku namiesto e-shopov. Okamžite ich upozorníme a požiadame o zablokovanie podvodníkov,” ozrejmila Radka Laky z Packety.

Niektorých zákazníkov upozornili na možný podvod aj samotní kuriéri, ktorí už tieto podvodné stránky poznajú a chcú ľuďom pomôcť, aby neprišli zbytočne o svoje peniaze.

“Je pochopiteľné, že ako prepravcovia sa snažíme upozorňovať na potenciálne podvodné zásielky, ale zároveň čelíme komplexnej situácii vzhľadom na množstvo rôznych prepojených vstupných bodov a prepravcov v EÚ, ktorí poskytujú služby pre e-shopy aj mimo EÚ. Väčšina zásielok, ktoré doručujeme, nie je predmetom sporov alebo reklamácií, a preto nie je možné jednoducho rozhodnúť o zastavení doručovania zásielok od konkrétnych odosielateľov. Je to náročné, ale dôležité je, že sa snažíme informovať svojich zákazníkov o možných rizikách a zároveň sa snažíme zachovať férový a transparentný prístup. Je to dôležité pre udržanie dôvery zákazníkov a poskytovanie kvalitnej služby,” upresnil generálny riaditeľ DPD SK.

ZDROJ: FB/Polícia Bratislavský kraj

Čo robiť v prípade podvodu?

Všetky neprevzaté zásielky sa posielajú naspäť e-shopom, ktoré ich odoslali. Zákazníci v tomto prípade neplatia žiadne poplatky. Pokiaľ ide o reklamácie, v prvom rade by ste mali kontaktovať predajcu, u ktorého ste nakúpili. Môžete sa obrátiť aj na Slovenskú Obchodnú Inšpekciu alebo Európske Spotrebiteľské Centrum.

“DPD, ako prepravná spoločnosť, je viazaná zmluvným vzťahom so zasielateľom a je povinná dodržať svoj záväzok voči nemu. To znamená, že nemôžeme konať ako arbiter v prípade zmluvných alebo spotrebiteľských sporov medzi predajcom a kupujúcim. Nemáme právomoc ani možnosť vrátiť platbu za zásielku a prevziať ju späť, pretože jej obsah nepoznáme a nemáme zaplatenú ani spätnú prepravu,” dodal Peter Pavuk, generálny riaditeľ DPD SK.

“V prípade, že sa stanete obeťou podvodu, je potrebné obrátiť sa priamo na políciu. Zákazník tiež môže požiadať svoju banku o reklamáciu platby za dobierku, ktorú si neobjednal. Výsledok však záleží od posúdenia jeho banky,” uzavrela manažérka zákazníckeho centra v spoločnosti Packeta.