Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice

Polovici ľudí s poruchami príjmu potravy, ktorí sa chcú dovolať na linku pomoci nedokážu s kapacitných dôvodov pomôcť

Na linku pomoci sa z kapacitných dôvodov dovolá len každý druhý volajúci s poruchami príjmu potravy. Ilustračné foto. Zdroj: TASR - Pavol Remiaš

BRATISLAVA – Linka pomoci špecializovaná na poruchy príjmu potravy zaznamenala za prvý rok existencie 1175 hovorov. Z kapacitných dôvodov bolo možné odpovedať na každý druhý. Najdlhší telefonát mal 100 minút.

Na linku pomoci volajú ženy aj muži rôzneho veku – najstaršia volajúca mala vyše 70 rokov, najmladšia 13. Súčasťou dištančného poradenstva je aj e-mailová poradňa. Obe služby sú bezplatné a anonymné. “Počas roka svojho fungovania za sebou nesie 195 hodín telefonovania a 652 hodín mailového poradenstva,” priblížila zakladateľka organizácie Valentína Sedileková.

Cieľom linky je stabilizovať a upokojiť ľudí v krízovej situácii, prípadne ich dostať do bezpečia. Využívajú ich aj rodina a blízki pacientov s PPP, resp. v prípade podozrenia na ochorenie. “Je to niekedy náročné v tom, že nevieme, ako situácia dopadne, ako sa klient po upokojení rozhodne a čo skutočne spraví so svojím životom. Nevieme, či nájde dlhodobú pomoc, či sa uzdraví, chýba spätná väzba. Reagovať môžeme len na akútnu situáciu,” ozrejmila psychologička v Chuť žiť Kristína Púčeková.

Chuť žiť je nezisková organizácia pracujúca s osobami trpiacimi PPP. Poskytuje psychologické a nutričné poradenstvo, stacionáre pre pacientov či pre rodičov, rôzne liečebno-vzdelávacie programy a aktívne šíri osvetu. Linku pomoci môže podporiť aj verejnosť prostredníctvom jednorazového alebo pravidelných príspevkov.