Regióny Bratislava Malacky Top

So synovou chorobou sa odmietla zmieriť. Tam kde zlyhali farmaceutiká, prišla na rad alternatívna medicína

Ilustračná foto. Zdroj: pixabay.com

MALACKY – Každá matka by pre svoje dieťa urobila maximum. O to viac, pokiaľ by malo zdravotné ťažkosti, pri ktorých nezaberajú ani farmaceutiká. Rovnako to bolo aj v prípade rodiny z Malaciek. Syn Lenky a Jána trpel vážnymi kožnými problémami, pri ktorých sa aj rady lekárov ukazovali ako márne. Beznádej však v tomto príbehu nehľadajte. Odhodlaná mama Lenka sa odmietla zmieriť so synovými ťažkosťami a rozhodla sa mu pomôcť sama. Zdĺhavá mravenčia práca sa jej nakoniec vyplatila a dnes pomáha pôvodne len malá rodinná firma tisíckam Slovákom.

 

Mateja, syna Lenky Špaldovej a Jána Petroviča, od narodenia trápili zdravotné problémy. Lekári mu totiž diagnostikovali nešpecifikovaný atopický ekzém a seboroickú dermatitídu. Bola mu nasadená náročná liečba, ktorá spočívala v užívaní kortikoidov a v nanášaní mastí na ropnej báze. Rodičia však na zdraví svojho syna nespozorovali úľavu či výrazné zmiernenie príznakov. Lenka sa tak obrátila na alternatívnu medicínu, v ktorej sa snažila nájsť odpovede. Zdĺhavé rozhovory s bylinkárkami, kurzy o prírodnej kozmetike či iné vzdelávania sa na koniec vyplatili. Pomoc našla priamo v lone prírody medzi bylinkami.

Čoskoro svetlo sveta uzrel prvý produkt založený len na báze prírodných surovín. Bol ním Matej Bulinka, telový olej pomenovaný po prvorodenom synovi. Napriek tomu, že ide o ,,prvotinu”, olej pre každú vekovú kategóriu nezmenil svoje zloženie ani po niekoľkých rokoch. Mama Lenka pri vymýšľaní nových zložení mastí a olejov nemyslela na zisk. Chcela pokračovať len tam, kde zlyhala medicína a pomôcť tak vlastnému dieťaťu. Čoskoro domáce oleje začali Matejkovi pri pravidelnom užívaní pomáhať a zmierňovať kožné problémy.

 

Odpovede našla v bylinkách. Zdroj: pixabay.com

Ohromila okolie

Dobré správy o Lenkinom produkte sa začali medzi rodinou a priateľmi šíriť rýchlo. „Keď kamarátky videli, že to, čo som vytvorila, funguje, začali sa na mňa obracať s tým, že aj ony by si prosili. Preto som postupne začala vyrábať väčšie množstvá, nie iba na vlastnú spotrebu. Produkty som si zrazu začala ,predvyrábať‘ a to, čo bolo navyše, tiež našlo svoje uplatnenie – rozdávala som ich ako darčeky,“ spomína mama Lenka na začiatky rodinnej firmy Ťuli A Ťuli. V tom čase však nepredpokladala, že sa výrobe prírodnej kozmetiky začne venovať naplno.

Po preukázaní liečivých účinkov a pozitívnych ohlasoch od okolia sa Lenka a Ján rozhodli ponúknuť prírodné produkty na jarmokoch. „Práve na jarmokoch sme zistili, že ľudia preferujú osobný kontakt pri kúpe prírodných produktov a taktiež im vyhovuje, ak sa o výrobku môžu s niekým poradiť. A takto postupne sme si získavali ich dôveru,“ povedala Lenka. Z hobby sa postupne stala práca na plný úväzok. Lenka stála za prvými výrobkami, ktorými boli predovšetkým produkty len pre deti a Ján sa postaral o marketing značky. Portfólio produktov sa začalo rozširovať a klienti pribúdali. Masti, krémy či oleje získali aj odborného garanta z Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave.

 

Prírodné produkty pomohli nielen synovi, ale aj celen rodine. Zdroj: pixabay.com

Kvalita je na prvom mieste

Nakoľko si pár zakladá na kvalitných BIO surovinách, produkty nepotrebujú vo svojom zložení parabény, sulfáty, farbivá či syntetické konzervanty. ,,Kvalita obsahu je to, na čom staviame a čo z našich produktov spravilo fungujúcich pomocníkov, ku ktorým sa zákazníci opakovane vracajú. Dnes už nie iba kvôli deťom, keďže ponúkame produkty pre celú rodinu,“ dodáva spolumajiteľ značky Ján Petrovič. V súčasnosti majú vo svojej ponuke 60 produktov, ktoré pomáhajú nielen Slovákom, ale obrovský záujem prejavili aj Česi, Rakúšania, Nemci, Švajčiari, Američania či ľudia žijúci v Dubaji a v africkej Tanzánii.

So zodpovednosťou pristupujú aj k našej planéte. Nakoľko majitelia nechcú zaťažovať už aj tak preťažené životné prostredie, ponúkajú svoje produkty v ekologických sklenených nádobkách. Nielenže sú na niekoľko použití, ale aj vratné.

 

V produktoch nenájdete parabény, sulfáty, farbivá či syntetické konzervanty. Zdroj: pixabay.com

Čím nás prekvapia v budúcnosti?

Lenka priznala, že jediné, čo v ich portfóliu chýba, je prírodná zubná pasta a odličovacia emulzia. Tie sa však už majú nachádzať v procese vývoja. Lenka s Jánom uvažujú aj naďalej, ako rozšíriť svoju ponuku o ďalšie kvalitné produkty. „Tu u nás v okolí Malaciek sú veľké borovicové lesy. Možno by bolo fajn rozšíriť raz našu ponuku sedemdesiatich esenciálnych olejov o jeden lokálny borovicový,“ zamyslel sa nad budúcnosťou Ján.