Komunálne voľby Regióny Voľby 2022 Bratislava

Spoločné lokálne voľby 2022: V menších komunitách vyhrá ten, kto bude presvedčivejší!

Voľby starostov a primátorov.
Ilustračné foto. Zdroj: TASR / Roman Hanc

BRATISLAVA – „Ako môžeme vyhrať voľby do samosprávy?“ Tento rok si túto otázku položí najviac kandidátov a volebných štábov v histórii Slovenska, lebo prvýkrát budeme mať spojené lokálne voľby.

 

Ľudia vo voľbách na jeseň 2022 budú voliť naraz nielen miestnych poslancov, starostov a primátorov, ale aj županov a krajských zastupiteľov. Nuž, ako sa pripraviť na pretlak mien kandidátov? Ako využiť chaos, ktorý voliči zákonite v týchto komplikovaných voľbách budú mať v hlavách?

Výhodu budú určite mať súčasní zastupitelia, ktorí už zastávajú svoje posty. Lebo podľa marketingového pravidla − neprehľadná situácia nahráva vždy konzervovaniu súčasného stavu…, lebo stihli už počas volebného obdobia podať množstvo rúk ako ich protikandidáti a navyše sa už mohli veľakrát ukázať, ako aj ukázať výsledky svojich aktivít.

Znamená to, že súčasní kandidáti majú vyhrané? A znamená to tiež, že snaha nových protikandidátov je zbytočná? 

Zdroj: zoznam.sk

Máme také príslovie, že bez vetra sa ani lístok nepohne. Končí korona, na východnej hranici zúri vojna, ľudia menia hodnoty, aj správanie a prichádza nový normál, ktorý sa v ničom nepodobá na ten starý. V prostredí už zúri spoločenská víchrica a lístky sa hýbu aj s celými stromami.

Na konci ale vyhrá ten, kto bude v tejto turbulentnej dobe presvedčivejší. A tak obhájiť alebo priniesť zmenu bude znamenať doteraz nevídanú aktivitu a efektivitu komunikácie. Preto bude dôležitý výber tém, kontakt s ľuďmi, prítomnosť vo verejnom priestore nielen fyzická, ale aj prostredníctvom médií, sociálnych sietí či vonkajšej reklamy.

V malých komunitách, ako sú menšie mestá a obce je presvedčivejší ten, kto je autentický, kto si uvedomuje, že práca v teréne je nenahraditeľná, že 20 podaných rúk je jeden nový hlas. Že existujúce body hnevu, momenty diskomfortu a zdroje obáv v komunite treba riešiť. A potom ľudia nakoniec pri hlasovaní urobia transakciu, kde vymenia svoj hlas za bezpečnosť a prísľub lepšej budúcnosti. A prísľub nie je sľub.

Ako to všetko ovplyvní politický marketing a odozvu miestnych komunít, vám prezradia špičkoví odborníci, politológovia, sociológovia, marketéri, stratégovia a aj praktici v komunále na Marketing RULEZZ Špeciál – webinári k voľbám do VÚC a komunálnym voľbám z dielne organizátora najväčšej marketingovej konferencie u nás. Už 1. apríla 2022 prostredníctvom livestreamu.

Viac info na marketingrulezz.sk/special