BRATISLAVA – „Ako môžeme vyhrať voľby do samosprávy?“ Tento rok si túto otázku položí najviac kandidátov a volebných štábov v histórii Slovenska, lebo prvýkrát budeme mať spojené lokálne voľby.
Ľudia vo voľbách na jeseň 2022 budú voliť naraz nielen miestnych poslancov, starostov a primátorov, ale aj županov a krajských zastupiteľov. Nuž, ako sa pripraviť na pretlak mien kandidátov? Ako využiť chaos, ktorý voliči zákonite v týchto komplikovaných voľbách budú mať v hlavách?
Výhodu budú určite mať súčasní zastupitelia, ktorí už zastávajú svoje posty. Lebo podľa marketingového pravidla − neprehľadná situácia nahráva vždy konzervovaniu súčasného stavu…, lebo stihli už počas volebného obdobia podať množstvo rúk ako ich protikandidáti a navyše sa už mohli veľakrát ukázať, ako aj ukázať výsledky svojich aktivít.
Znamená to, že súčasní kandidáti majú vyhrané? A znamená to tiež, že snaha nových protikandidátov je zbytočná?
Máme také príslovie, že bez vetra sa ani lístok nepohne. Končí korona, na východnej hranici zúri vojna, ľudia menia hodnoty, aj správanie a prichádza nový normál, ktorý sa v ničom nepodobá na ten starý. V prostredí už zúri spoločenská víchrica a lístky sa hýbu aj s celými stromami.
Na konci ale vyhrá ten, kto bude v tejto turbulentnej dobe presvedčivejší. A tak obhájiť alebo priniesť zmenu bude znamenať doteraz nevídanú aktivitu a efektivitu komunikácie. Preto bude dôležitý výber tém, kontakt s ľuďmi, prítomnosť vo verejnom priestore nielen fyzická, ale aj prostredníctvom médií, sociálnych sietí či vonkajšej reklamy.
V malých komunitách, ako sú menšie mestá a obce je presvedčivejší ten, kto je autentický, kto si uvedomuje, že práca v teréne je nenahraditeľná, že 20 podaných rúk je jeden nový hlas. Že existujúce body hnevu, momenty diskomfortu a zdroje obáv v komunite treba riešiť. A potom ľudia nakoniec pri hlasovaní urobia transakciu, kde vymenia svoj hlas za bezpečnosť a prísľub lepšej budúcnosti. A prísľub nie je sľub.
Ako to všetko ovplyvní politický marketing a odozvu miestnych komunít, vám prezradia špičkoví odborníci, politológovia, sociológovia, marketéri, stratégovia a aj praktici v komunále na Marketing RULEZZ Špeciál – webinári k voľbám do VÚC a komunálnym voľbám z dielne organizátora najväčšej marketingovej konferencie u nás. Už 1. apríla 2022 prostredníctvom livestreamu.
Viac info na marketingrulezz.sk/special