Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Top

AKTUÁLNE Ľudia ZÚRIA kvôli balíkom a KURIÉROM: Na TOTO pri objednávkach dajte POZOR: Čo sa deje?

Ilustračné foto. Zdroj: Pixabay, Pexels (úprava zregiónu.sk)

SLOVENSKO – Predvianočný ošiaľ je v plnom prúde a kuriéri momentálne patria k najviac vyťaženým zamestnancom. Denne musia rozviezť stovky balíkov, no s tým sa spájajú, samozrejme, aj určité komplikácie. Niektorí ľudia sa preto sťažujú a doslova zúria. 

Jedným z problémov, na ktoré by ste pri objednávaní balíkov online mali myslieť, je možná skrátená doba uloženia vo výdajných boxoch. Aby sa k balíkom dostali všetci ľudia a aby niektorí neblokovali jednotlivé boxy, niektoré kuriérske spoločnosti pristúpili ku kratšej výdajnej dobe.

“Vážení zákazníci, z dôvodu naplnenia kapacít našich odberných miest balíkovo sme nútení skrátiť dobu uloženia zásielok na odberných miestach zo 7 pracovných dní na 4 pracovné dni. Skrátenie doby nadobúda účinnosť od 29.11.2023 a platí pre všetky prevádzky – odberné miesta balíkovo. Zmena sa netýka automatických boxov, kde sú vaše zásielky pripravené na odber 48 hodín,” uvádza kuriérska spoločnosť SPS na svojom webe.

K podobnému kroku pristúpila aj Packeta, o čom informovala prostredníctvom svojho Facebooku. “Aby naše výdajné miesta zvládli prijať rastúci objem zásielok a ostalo im miesto pre darčeky od všetkých „Ježiškov“, skracujeme od 1. novembra úložnú dobu zásielok. Na výdajných miestach budete mať na vyzdvihnutie 5 dní (s možnosťou predĺženia o maximálne 2 dni). Zo Z-BOXov si budete musieť balíček vyzdvihnúť do 2 kalendárnych dní (s možnosťou predĺženia o 1 deň),” uvádza spoločnosť.

packeta
Ilustračné foto. Zdroj: Facebook/Packeta Slovakia

Presmerované balíky na iné miesto

Na ďalší problém upozornil portál tvnoviny.sk. Ľudia sú nahnevaní kvôli presmerovaniu balíkov na iné výdajné miesta alebo do iných výdajných boxov, než sami pri objednávke uviedli. Dôvodom je, že boxy aj výdajné miesta sú preťažené, a tak musia kuriéri balíky presmerovať inam. Niektorí sa sťažujú napríklad na to, že na presmerovanom mieste sa nedalo platiť kartou alebo že im dané miesto jednoducho nevyhovovalo.

Kuriéri tento problém evidujú, no ide podľa všetkého len o sezónnu záležitosť kvôli vianočnému náporu. Kuriérska spoločnosť Packeta o tom informuje aj priamo cez svoju stránku. Čo sa stane, ak je vybratý Z-BOX plný? “V takom prípade sa vykoná opakovaný pokus o doručenie. Ak ani ten nie je úspešný, obdržíte výzvu na výber preferovaného výdajné miesto. Nasledujúci pracovný deň naň zásielku doručíme. Avšak, ak možnosť výberu náhradného výdajného miesta nevyužijete, zásielka bude automaticky presmerovaná na najbližšie vhodné výdajné miesto v blízkosti pôvodného Z-BOXu,” informuje na svojom webe Packeta.

Slovenská pošta eviduje pri balíkoch tiež problémy. Vyriešila to ale po svojom. Dočítate sa o tom na ďalšej strane.