Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Top

POTVRDENÉ! Nový SUPER LACNÝ reťazec prichádza na SLOVENSKO: Ponúka TISÍCOVÉ platy, vieme viac

Ilustračná foto. Zdroj: freepik.com

BRATISLAVA – Na Slovensko prichádza poľský diskont s potravinami. Informácia o tom, že Biedronka uvažuje o vstupe na náš trh, médiami prebehla už v apríli. Vtedy reťazec pripustil iba to, že skúma podmienky na trhu. Ľady sa však pohli, a dnes už ide o hotovú vec. Reťazec hľadá nových zamestnancov hovoriacich po slovensky a známy je už aj šéf expanzie.

Biedronka nie je na Slovensku neznáma. Práve naopak. Je priam symbolom nákupnej cezhraničnej turistiky. Mnohí obyvatelia zo severných okresov neváhajú cestovať za nižšími cenami potravín až za hranice.

Čoskoro budú môcť nakupovať na domácej pôde. Potvrdzuje to aj pracovný inzerát, ktorý reťazec zverejnil na sociálnej sieti. Ako prvé naň upozornili Hospodárske noviny.

„Hľadáme talenty na Slovensku,“ píše sa v príspevku Biedronky. Reťazec uvádza, že ponúka plat 1 200 až 2 500 eur mesačne, 20 dodatočných firemných benefitov a príspevok na relokáciu do Varšavy. Nejde teda o nábor personálu do predajní u nás, ale o tvorbu tímu, ktorý v poľskej centrále bude riešiť expanziu na Slovensko.

Inzerát Biedronky, ktorým hľadá zamestnancov už aj na Slovensku. Zdroj: FB/Retazce a obchody/Matej Rockar

HN natrafili aj na ďalšiu verziu náborovej reklamy. Hľadá ľudí so slovenčinou, ktorí by sa podieľali na vývoji vlastných značiek a kontrolu kvality.

Majú šéfa a registrujú známky

Podľa poľských médií už reťazec vybral aj generálneho riaditeľa, ktorý bude zodpovedný za vznikajúcu sieť na našom trhu. Má ísť o Macieja Łukowského, ktorý aktuálne pôsobí na pozícii CCO v poľskej Biedronke.

Aj samotná Biedronka už priznáva, že sa pripravuje na príchod na slovenský trh. „Z tohto dôvodu hľadáme slovenské talenty, ale aj slovenských partnerov, s ktorými by sme vypracovali kvalitný hodnotový návrh, ktorý by zodpovedal očakávaniam slovenských zákazníkov,“ uviedol Arkadiusz Mierzwa, riaditeľ komunikácie a rozvoja Biedronky, pre tvnoviny.sk.

Dodal, že proces spustenia prevádzky v novej krajine je viacvrstvový a časovo náročný, preto konkrétne informácie o prvých predajniach možno očakávať najskôr o niekoľko mesiacov.

Firma si zároveň na Slovensku podal žiadosť o registráciu názvov svojich korporátnych značiek z portfólia Biedronky. Slováci sa teda budú môcť nakúpiť produkty s logom Allegro, Elios, Bondi, Delikate alebo Miami.

Najväčší poľský reťazec môže u nás zlacniť potraviny

Biedronka je najúspešnejší poľský reťazec supermarketov. Má 3 300 predajní a 70-tisíc zamestnancov. Ako diskont bude u nás konkréciou hlavne pre Lidl, ale aj Tesco či Kaufland. Na slovenskom trhu by mohol zostriť konkurenciu. Zákazníkov sa bude totiž snažiť získať nízkymi cenami, čo by v konečnom dôsledku mohlo spôsobiť zlacnenie potravín na Slovensku. Nateraz nie je známe, či poľská sieť k nám vstúpi s pôvodným názvom Biedronka, alebo uprednostní slovenský preklad Lienka.