Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice

Časovaná bomba! DESAŤTISÍCE Slovákov môžu prísť o DOPRAVU: Kto je na vine a ako REAGUJE štát?

Ilustračná foto. Zdroj: pixabay, TASR
Ilustračná foto. Zdroj: Pixabay, TASR

Rizikom sú aj rozpadávajúce sa mosty

Ďalšia kontrolka, upozorňujúca na stav dopravnej infraštruktúry, sa rozsvietila počas mája. Po tom, čo bola v Seredi uzavretá vlaková doprava pre havarijný stav mosta ponad trať. Podľa Asociácie železničných dopravcov bol havarijný stav seredského mosta zistený ešte v roku 2019. Od tej doby podľa asociácie nedošlo v tejto veci k takmer žiadnemu posunu. Ministerstvo dopravy preto žiada o identifikáciu podobných prípadov mostov, ktorými by mohla byť ovplyvnená vlaková doprava.

O dezolátnom stave cestných mostov sme písali len pred pár dňami, pripomeňme, že v súčasnosti je v zlom alebo veľmi zlom stave až 4 z 10 mostov. V jednom regióne Slovenska dokonca hrozí, že už čoskoro ostanú desaťtisíce ľudí odrazení od zvyšku Slovenska.

ZDROJ: TASR

Železnice aj ministerstvá reagujú

Železničná spoločnosť Slovensko (ŽSR) uvádza, že si uvedomuje súčasný stav svojej infraštruktúry. Poukazuje na to, že ŽSR sú podfinancované zo strany štátu, pričom len na rok 2023 potrebujú na odloženú údržbu približne 33 miliónov eur. „Tieto peniaze nie sú určené na ‘modernizáciu’, ale na odstránenie nežiaduceho stavu, ktorý nám každoročne vzniká z nedostatočného dofinancovania,“ uviedla hovorkyňa ŽSR Feik Achbergerová.

S viacerými výhradami kritikov sa stotožňuje aj Ministerstvo dopravy. „Ministerstvo bude naďalej pri tvorbe rozpočtu a pri jeho revíziách apelovať na to, aby sme dostali na opravy a rekonštrukcie viac peňazí, ako dostávame dnes,“ uviedla hovorkyňa rezortu Miriama Švikruhová. Rezort financií argumentuje, že na prevádzku železničnej infraštruktúry ide každý rok viac peňazí.


2800 STAROSTOV príde o prácu! Návrh ministerstva chce totálne ZMENIŤ Slovensko: Kam by ste po NOVOM patrili?