Regióny Trnava Galanta Top

FOTO Predali mi NECHUTNÚ ŠPINU! TOTO mám dať DEŤOM jesť? Šokujúce DETAILY, poznáme reakciu OBCHODU

Ilustračné foto Zdroj: canva.com, FB

SEREĎ – Zákazníčka v mäsiarskej predajni kúpila šunku, ktorú chcela dať svojim deťom. Po rozbalení však na ňu čakal aj vlas a špina. “Toto som im mala dať na večeru?” píše pobúrená mama na sociálnej sieti.

“Dnes sme si večer zakúpili salámu, manžel po otvorení doma odpadol. Dnes sa stal horor, pretože drahá detská šunka, ktorú pani predavačka nielenže nechutne nakrájala na hrubý kusisko, ešte sa otočila, aby sme si nevšimli, keď ho vážila,” posťažovala si zákazníčka na reťazec, pričom zverejnila aj fotky šunky, na ktorej si spokojne ležal dlhší červený vlas.

Kupujúca a mama v jednom ďalej pokračovala v pobúrení: “A toto som mala dať deťom na večeru. Volám pani (do predajne – pozn. redakcie) pred ôsmou večer, keď som to zistila a odpovedala mi, že si mám zavolať zajtra, že už má zavreté a zložila.”

Fotka šunky, na ktorom je zrejme červený vlas Zdroj: FB

Sťažnosť poslala aj zodpovednému za predajne na Slovensku Romanovi Gulárovi, ktorý situáciu preveril a zákazníčke sa ospravedlnil. Pre náš portál takisto odpovedal: “V predajniach MAKOVEC mäso – údeniny na Slovensku (11 predajní) funguje pultový predaj, a teda zákazníka obslúži predavačka. To znamená, že tovar si vyžiada zákazník podľa ponuky tovaru v predajnej presklenej chladiacej vitríne, ktorá je medzi zákazníkom a obsluhou. Obsluha v predajni na pracovnej linke upraví tovar podľa požiadavky zákazníka.”

Doplnil, že zákazník vidí všetko, čo obsluha robí, čiže zákazník si vie skontrolovať ako sa mäso či údeniny krájajú a takisto vidí na váhe aj cenu a hmotnosť tovaru. “Ak je hmotnosť iná ako požiadal zákazník, tak požiada obsluhu o úpravu – odobrať alebo pridať pripravené množstvo. Ak zákazník nesúhlasí s naváženým tovarom, tak si ho jednoducho neprevezme a nezaplatí,” popísal možnosti kupujúceho Roman Gulár.

Ako je na tom teda hygiena predajne?

Pýtali sme sa aj na to, či kladú dôraz na hygienu v predajniach, na ktorú prišla kladná odpoveď. “Pracujeme v súlade s firemným sloganom “Kvalita a tradícia z Moravy”. Preto hygiene prikladáme maximálnu pozornosť pri všetkých krokoch od kontroly vstupných surovín, výroby, skladovania, prepravy až po predaj mäsových výrobkov zákazníkom,” uviedol zodpovedný vedúci za predajne na Slovensku.

Dodal, že každý zamestnanec v predajni má požadované vzdelanie na prácu s potravinami a pri nástupe absolvuje “zaučenie a školenie Interné predpisy firmy MAKOVEC, Sanitačný a Prevádzkový poriadok, BOZP, OPP”. Na predajni sú podľa neho všetci povinní dodržiavať hygienické predpisy a takisto majú jednotlivé miesta zabezpečené hygienické pomôcky ako rukavice, vidličky či kliešte a pracovnú linku s dvojdrezom, kde nástroje môžu vyčistiť.

Spoločnosť má aj vlastného inšpektora predajní

“Firma zamestnáva inšpektora predajní, ktorý má okrem iného povinnosť osobne kontrolovať dodržiavanie hygieny na predajniach,” podotkol Gulár. To, že hygiena sa na tejto konkrétnej predajni dodržiava potvrdila aj Štátna veterinárna a potravinová správa Slovenskej republiky na svojom Portáli úradných kontrol. Tento rok bolo vykonaných sedem kontrol a všetky dopadli bez nedostatkov. Celkovo sa ich na predajni vykonalo 56 a všetky dopadli podobne.

Do budúcna predajňa plánuje “pravidelné školenia personálu predajní, v rámci ktorých je časť zameraná na komunikáciu so zákazníkmi.” Takisto sa budú školiť vedúci predajní, kde sa okrem komunikácie so zákazníkmi pozrú napríklad na konkrétny sortiment predaja a objednávky.