KONEČNE! Začína sa veľká výstavba DIAĽNIC, tunelov aj mrakodrapov: Vrazia sa do toho miliardy

BRATISLAVA – Slovensko čakajú v najbližších rokoch významné dopravné investície, ktoré by mali výrazným spôsobom zvýšiť komfort, rýchlosť aj kvalitu cestovania. Ale zároveň spôsobia v doprave extrémne komplikácie, niekoľkohodinové kolóny a poriadny nápor na nervovú sústavu šoférov a obyvateľov v daných regiónoch. My sme pripravili sumár toho najdôležitejšieho, čo nás čaká v roku 2023.

 

Začína sa najväčšia investícia v železničnej doprave na Slovensku – Uzol Žilina. „Ideme tam preinvestovať viac ako 330 miliónov eur, je to najväčšia železničná stavba široko-ďaleko. Z čoho mám naozaj radosť. Z čoho sa menej teším, sú dopravné obmedzenia, preto chcem všetkých obyvateľov Žiliny a okolia požiadať o trpezlivosť a ohľaduplnosť. Zatvorenie Kysuckej ulice, podjazdu, spôsobí naozaj veľký problém, veľký zásah do dopravy v Žiline,“ povedal minister dopravy Andrej Doležal. Podjazd na Kysuckej ulici sa zatvoril v 21.novembra 2022. „Urobia sa rekonštrukcie priľahlých mestských a miestnych komunikácií, inteligentné osvetlenie, nový železničný nadjazd nad železničnú trať. Všetko súvisí s rekonštrukciou železničnej stanice, autobusovej stanice a predstaničných priestorov,“ dodal Doležal. Celá stavba má dĺžku približne 14 kilometrov v smere východ – západ a 2,3 kilometra v smere sever – juh. Všetko má byť ukončené do 48 mesiacov. „Žilina dostane moderný dopravný uzol. Zlepší sa kvalita nástupíšť, zrýchli sa diaľková doprava, zlepší sa komfort cestovania. Zrekonštruujú sa totiž nielen nástupišťa, ale aj hlavná budova, “ doplnil Doležal.

 

Na Slovensku sa v najbližších rokoch pripravujú významné investície do železničnej dopravy. ZDROJ: fb ministerstvo dopravy

Neuralgickým bodom železničnej dopravy na Slovensku je Hlavná stanica v Bratislave, ktorá je už roky hanbou hlavného mesta a absolútne nezodpovedá požiadavkám a potrebám doby. Technicky, esteticky, kapacitne, komfortom, vybavením a službami. „To je obraz železničnej dopravy na Slovensku. Železničná stanica v Bratislave nevyhovuje, je potrebné ju rozšíriť. Robili sme nedávno simuláciu využiteľnosti Hlavnej stanice v kontexte nového grafikonu, či stanica dokáže vôbec vyvoziť ten objem cestujúcich a objem vlakov. Nie, nie je to možné. Stanica pri maximálnom vyťažení dokáže obslúžiť iba 70% cestujúcich,“ naznačil Doležal. Železničnú stanicu v Bratislave treba rozšíriť o nové koľaje, aj na úkor hlavnej budovy železničnej stanice, aby bola väčšia priepustnosť vlakov. Ale zrekonštruovať treba nielen koľajiská, treba riešiť aj budovu ako takú a výrazne tak zlepšiť služby pre verejnosť.

„Pripravuje sa veľký PPP projekt obnovy celého územia od Šancovej, po Pražskú a Brnenskú ulicu. Momentálne sa prepočítava kapacita stanice a možnosti ako vyvoziť  určitý počet cestujúcich vlakmi. Pripravuje sa technicko-ekonomická štúdia čo dáva a nedáva zmysel. Ale neviem kedy bude nová Hlavná stanica hotová, môj odhad je že súťaž na koncesionára sa začne do piatich rokov,“ doplnil Doležal.

Pokračovať na ďalšej strane

Viac o téme: Andrej Doležal, cestovanie, diaľnice, doprava, eurofondy, investície, Karpaty, motoristi, mrakodrapy, nehnuteľnosti, peniaze, reality, športový areál, tunely, Višňové, výstavba, železnice, železničná doprava

Súvisiace články