Regióny Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice

KRUTOSŤ po slovensky! Žena bojovala s RAKOVINOU aj poisťovňou: Nechcela jej vyplatiť PENIAZE, šokujúce PODROBNOSTI

peniaze
Ilustračné foto | ZDROJ: Pixabay

SLOVENSKO – Príbehov nespravodlivosti sú na Slovensku tisíce. Občas sú aj s dobrým alebo lepším koncom. Jedným z príkladov je žena, ktorá si vzala úver aj s poistením v prípade smrti a úplnej invalidity. Keď jej však život nadelil boj s leukémiou, poisťovňa od nej začala dávať ruky preč. To ju napokon vyjde draho.

Žena si zobrala v júni 2018 spotrebný úver vo výške 25 tisíc eur. Súčasťou balíka bolo aj poistenie pre prípad smrti či úplnej invalidity od poisťovne Uniqa. Žena však medzitým ochorela na leukémiu. Aby mohla ďalej žiť, absolvovala liečebnú terapiu. Na jar 2019 podstúpila transplantáciu kostnej drene. Po operácii a zotavení vyzdravela, avšak ostali jej viaceré doživotné problémy, pre ktoré jej bola priznaná plná invalidita, prípad opísal Finsider.

Klienti sú zaujímaví len pokiaľ sú zdraví

V zime 2020 klientka oznámila poisťovni škodovú udalosť. Súčasťou oznámenia bola podrobná správa onkohemotológa. Následne sa spustil byrokratický súboj. Poisťovňa si vyžiadala od klientky lekárske správy z posudkovej komisie Sociálnej poisťovne a výpis zo zdravotnej karty. Potom si vypýtala ďalšiu zdravotnú dokumentáciu. Žena totiž už v minulosti na onkológii liečená bola na Hodgkinov lymfóm v rokoch 2006 až 2008. Liečba však bola ukončená s plnou remisiou a v roku 2016 bola žena dokonca vyradená z onkologickej evidencie.

Hoci žiadosť o ďalšiu dokumentáciu podľa poistenej bola v rozpore so všeobecnými poistnými podmienkami, požiadala svoju ambulantnú onkohematologičku, aby zadala požiadavku na zber chorobopisov z archívu, ktorý bol umiestnený mimo nemocnice, keďže išlo o dokumenty spred vyše 10 rokov. Tie následne zaniesla do poisťovne.

Keď papier nestačí

O mesiac na to ženu poisťovňa znova požiadala o ďalšiu zdravotnú dokumentáciu. Vtedy klientka stratila silu sa ďalej komunikovať s poisťovňou. Sužovali ju zdravotné problémy, pre ktoré záležitosť odložila, no svojho nároku sa vzdať nehodlala. Nakoniec podala podnet na Národnú banku Slovenska (NBS). Tej poisťovňa tvrdila, že lekárske správy, ktoré predložila, boli nedostatočné a keďže požadované dokumenty klientka nepriniesla, uzatvorili poistnú udalosť bez nároku na poistné plnenie.

Ďalej poisťovňa v komunikácii s NBS poukázala na ustanovenie svojich všeobecných poistných podmienkach, podľa ktorých „v prípade pochybností o vzniku poistnej udalosti je povinnosťou poisteného a poistníka preukázať, že k poistnej udalosti došlo v deklarovanom rozsahu.“ Toto však centrálna banka označila za neprijateľné.

Karta sa obrátila

V októbri 2021 začala NBS voči poisťovni Uniqa sankčné konanie. Počas stretnutia zástupcov poisťovne a centrálnej banky poisťovňa uviedla, že došlo k prehodnoteniu postupu pri likvidácii poistnej udalosti. Sľúbila, že sťažovateľke poskytne poistné plnenie. Žena sa k svojim peniazom konečne dostala 20 mesiacov po podaní oznámenia poistnej udalosti. To ale nie je všetko.

Národná banka Slovenska sa na praktiky poisťovne pozrela podrobnejšie a nedopadlo to dobre. viac na ďalšej strane.

Akú pokutu NBS poisťovni udelila? Prečítajte si na druhej strane.