Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Top

Slováci, POZOR! Veľké ZMENY v Sociálnej poisťovni: TAKTO to bude fungovať po NOVOM

peniaze, eura
Ilustračná foto. ZDROJ: Pexels

SLOVENSKO – Sociálna poisťovňa na svojom webe informuje o zmenách, ktoré zavádza do platnosti. Tie sa budú týkať elektronických PN. Zamestnávateľom chce uľahčiť prehľad o práceneschopnosti svojich zamestnancov a jej spracovanie.

Tento pilotný projekt je zatiaľ dostupný len pre určitých zamestnávateľov. “Ide o elektronickú službu, ktorá umožňuje automatický prenos dát o elektronickej PN (ePN) z portálu eSlužieb Sociálnej poisťovne priamo do mzdového softvéru. Služba, ktorá prináša benefity pre zamestnávateľov, je už vo vybraných softvéroch dostupná,” uvádza Sociálna poisťovňa.

Aké výhody tento projekt prinesie?

Zamestnávatelia, ktorí využijú túto elektronickú službu (tzv. B2B ePN) a integrujú sa do nej cez mzdový softvér, získajú vyšší komfort pri spracovaní práceneschopnosti svojich zamestnancov a zároveň ušetria čas, ktorý doteraz museli venovať kontrole ePN. Už sa nebudú musieť prihlasovať na portál eSlužieb viackrát denne a kontrolovať, či tam pribudla ePN niektorých zamestnancov. Pri doterajšom postupe bolo navyše potrebné údaje o ePN prepisovať do mzdového softvéru, čo si najmä pri väčšom počte zamestnancov žiadalo osobitnú pozornosť, čas a spôsobovalo aj chybovosť pri prepise údajov.

“Výraznou výhodou novej služby preto je, že zamestnávatelia si jedným klikom stiahnu a aktualizujú údaje o všetkých zamestnancoch, ktorí sú práceneschopní, a to priamo do výpočtu mzdy. Služba teda zabezpečuje automatizovaný prenos údajov, ktorý zamestnávateľom výrazne uľahčí ich prácu v mzdovom systéme,” dodáva poisťovňa.  Zobrazovanie „péeniek“ na portáli eSlužieb a ich individuálna kontrola zostávajú zamestnávateľom aj naďalej k dispozícii.

Zdroj: Glob.sk / Peter Korček

Ako aktivovať novú službu?

Ak ste zamestnávateľom, ktorý chce vyskúšať tento pilotný projekt, je to veľmi jednoduché. Stačí vypísať žiadosť, ktorá je dostupná na Portáli eSlužieb (pod B2B služby pre odvádzateľov poistného) a poslať ju naskenovanú cez svoju elektronickô schránku Sociálnej poisťovni.

“Zamestnávateľ sa tak stane novým B2B subjektom s prideleným identifikátorom B2B ID a môže začať výhody tejto služby využívať. Aktuálne je pilotný projekt otestovaný a prístupný cez softvéry Vema a Kros. Sociálna poisťovňa zamestnávateľom odporúča, aby sa v prípade, ak ich mzdový softvér zatiaľ túto funkcionalitu neponúka, obrátili s požiadavkou priamo na poskytovateľa svojho mzdového softvéru,” informuje ďalej Sociálna poisťovňa.

Poskytovanie tejto služby je prvý krok v novej koncepcii služieb Sociálnej poisťovne zameranej na prepojenie systémov externých klientov priamo so systémom eSlužieb.

O viac detailov a informácií sme požiadali aj hovorcu Sociálnej poisťovne, na jeho odpovede čakáme.