Stanovisko redakcie portálu Glob.sk k medializovaným informáciám o Martine Lebiš Ruttkayovej

Redakcia portálu Glob.sk s pohoršením sleduje viaceré medializované informácie súvisiace s osobou Martiny Lebiš Ruttkayovej.

 

Martina Lebiš Ruttkayová v minulosti pôsobila ako redaktorka Slovenskej televízie, Hospodárskych novín, TV Lux, Aktuálne.sk, Plus 7 dní a Plus JEDEN DEŇ. Od 1. septembra 2018 bola súčasťou spravodajského portálu Glob.sk. V redakcii pôsobila na pozícii šéfredaktorky. Dňa 10. júna 2019 nastúpila na materskú dovolenku. Po dohode sa stala prispievateľkou portálu Glob.sk.

Po tom, ako boli medializované informácie, podľa ktorých mala počas svojho pôsobenia v denníku Plus JEDEN DEŇ údajne napísať článok za finančnú odmenu, a na objednávku podnikateľa Mariana Kočnera, sa Martina Lebiš Ruttkayová a vedenie spoločnosti dohodli na ukončení ďalšej spolupráce.

Zároveň sme si s poľutovaním prečítali ďalšie informácie, ktoré sa majú týkať jej osoby. Podľa zatiaľ neoverených správ pochádzajúcich z komunikácie, ktorú zverejnil poslanec Igor Matovič, mala počas pôsobenia v redakcii Plus 7 dní údajne urobiť riadený rozhovor s podpredsedom parlamentu Martinom Glváčom. O to, aby bol zrealizovaný, mal Martin Glváč žiadať Mariana Kočnera. Rozhovor vyšiel v týždenníku v auguste 2016 a ako jeho autorka je uvedená Martina Ruttkayová.

Redakcia Glob.sk sa dištancuje od spôsobu práce, aký mala podľa medializovaných informácií naša bývalá kolegyňa v minulosti využívať ako redaktorka v Plus 7 dní a Plus JEDEN DEŇ.

Zároveň chceme deklarovať, že si nie sme vedomí toho, že by obdobným spôsobom pracovala aj počas svojho pôsobenia v Glob.sk.

 

Redakcia Glob.sk

Viac o téme: dištanc, Igor Matovič, Marián Kočner, Martina Ruttkayová, redakcia, redakcia Glob.sk, stanovisko, vyhlásenie

Súvisiace články