Dobre vedieť Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Zahraničné Top

AKTUÁLNE ŠOK Krach po 100 rokoch! O pár dní KONČÍ známy a veľký OBCHOD: O prácu prídu STOVKY ľudí, vieme podrobnosti

Ilustračné foto. Zdroj: regiony.sk

SLOVENSKO – Zákazníkov prekvapil nemilý oznam. Obľúbený internetový obchod Klingel, ktorý predával hlavne oblečenie vlastných značiek, už o pár dní končí, a to nielen na Slovensku. Tretia najväčšia nemecká zásielková spoločnosť po 100 rokoch skrachovala. Silná bola najmä v skupine žien 50+. 

Ani 100-tisíc balíkov denne v 8 európskych krajinách nezaručilo dlhodobý úspech. “Spoločnosť KLiNGEL ukončuje svoje pôsobenie na slovenskom trhu k 31. januáru 2024,” oznámila firma na stránke svojho e-shopu. Rovnaká správa pribudla nielen na tunajšej verzii, ale aj v Česku, Rakúsku a ostatných krajinách, vrátane Nemecka, kde má svoje sídlo.

Nemecká zásielková spoločnosť totiž už v máji 2023 ohlásila bankrot. A po tom, čo sa jej nepodarilo nájsť žiadneho investora, ktorý by prebral celú Klingel Group založenú v roku 1923, oznámila termín konca predaja tovaru. A to po povianočných výpredajoch koncom januára 2024.

Firma ešte do leta minulého roku zamestnávala takmer 2000 ľudí. Len v meste Pforzheim, kde má sídlo, podľa nemeckých médií zaniká 1300 pracovných miest po tom, čo už 300 zamestnancov odišlo.

Klingel oznámil koniec nielen na Slovensku, ale aj v krajinách po celej Európe. Zdroj: klingel.sk

Mali kopec vlastných značiek nielen pre oblečenie

Sortiment firmy tvorila dámska a pánska móda, ale aj obuv, šperky a hodinky, bytový textil, či potreby do domácnosti. Produkty, zamerané na cieľovú skupinu 50+, ponúkali cez internetový obchod a klasické papierové katalógy.

Niektoré jeho značky, ako Babista, Mona či Miamoda, už odkúpili iné firmy. Ako informoval nemecký magazín Markenartikel, samotnú značku Klingel, ako aj jej internetovú doménu, preberá nemecká spoločnosť Bruno Bader.

Čo bude s objednávkami a vrátením tovaru

Spoločnosť garantuje, že do 31. januára sa pre zákazníkov nič nemení. “Môžete si objednávať a platiť tak ako obvykle. Náš proces vrátenia tovaru a vrátenia peňazí bude naďalej fungovať ako zvyčajne. Všetky otvorené objednávky uskutočnené do 31.01.2024, ak bude tovar k dispozícii, budú včas expedované,” uvádza. Zákaznícky servis by mal byť dostupný až do 31.03.2024 v pracovné dni od 8:00 do 11:00.


AKTUÁLNE Jeden z našich NAJVÄČŠÍCH reťazcov má vážne PROBLÉMY! Čo bude so 150 obchodmi a 1500 ľuďmi? Vieme viac