
ZLATÉ MORAVCE, DOLNÝ KUBÍN – Známy obchodný reťazec sa ocitol v strede búrlivých diskusií. Viacerí nespokojní zákazníci na sociálnej sieti kritizovali kvalitu potravín predávaných v ich predajni.
Pod paľbou kritiky sa ocitli obchody nemeckého reťazca v Zlatých Moravciach a Dolnom Kubíne. “Naozaj považujú ľudí za spodinu či hlupákov, keď si dovolia toto predávať za takú cenu? Fakt si myslíte, že tu sa dá ľuďom predať aj hnus, ktorý v zahraničí ani zvieratá nechcú? A toto nie je jediné a vôbec nie prvýkrát. Stačí sa prejsť po predajni. Gratulujem…,” napísal Juraj v príspevku na sociálnej sieti, kde pridal fotografie plesnivých mandarínok. O pár dní na to opäť pridal fotografiu tohto ovocia, tento raz bolo však nedozreté. Cena v oboch prípadoch bola 1, 79 eur, čo prišlo tomuto zákazníkovi veľa.

Okrem neho si na reťazec posťažovala aj Ľubica, ktorá pridala na sociálnu sieť fotografie plesnivých vajíčok. Tá mala smolu, pretože vajíčka kúpila, no nemala k nim doklad o kúpe a nemohla ich reklamovať. “Takýto hnus nám predávajú,” komentovala.

Tieto sťažnosti vyvolali vlnu diskusií a reakcií od ďalších zákazníkov, ktorí sa podelili o svoje podobné skúsenosti s potravinami v predajniach nielen tohto reťazca. “Nedávno aj biela paprika – odpad,” reagovala pani Jarmila. “A takýto fajnový ananás, zobral som dva a oba hniliaky,” posťažoval si pán v ďalšom komentári.
Reťazec reaguje
Medzi komentármi sa našli aj také, ktoré mienili poradiť a ukázať aj dobrý príklad. “Tak toto závisí od vedenia filiálky. U nás v Nových Zámkoch je takýto pohľad skutočne výnimkou. Denne tam vidno pracovníka, ktorý nielen dopĺňa, ale aj kontroluje ovocie a zeleninu, aby boli v poriadku,” píše Peter na margo reťazca. “Nenakupujte tam, hľadajte v okolí domáce špecializované predajne,” odporúčala pani pre podporu menších lokálnych predajcov.
Na nespokojnosť zákazníkov reagovala hovorkyňa Kauflandu Lucia Vargová: “Mrzí nás každá situácia, keď zákazník nie je s nákupom v Kauflande spokojný. Z našej strany vyvíjame úsilie na zabezpečenie kvalitných a čerstvých potravín pre našich zákazníkov.” Doplnila, že kvalitu čerstvých potravín kontrolujú už pri príjme do logistického centra a prísne dbajú na dodržiavanie teplotného reťazca, pričom kontrola kvality a čerstvosti produktov prebieha taktiež v rámci predajne.
“Žiaľ, nie vždy je možné zachytiť každý jeden detail,” dodala hovorkyňa. Zároveň informovala, že pokiaľ zákazník príde s reklamáciou, je ich prioritou vybaviť ju promptne a seriózne s prihliadnutím na zákaznícku spätnú väzbu.
Potravinoví inšpektori problém nenašli
Predajne spomínaného obchodného reťazcu v Zlatých Moravciach a Dolnom Kubíne prešli podľa Portálu úradných kontrol Štátnej veterinárnej a potravinovej správy SR kontrolou. V prípade Zlatých Moraviec bolo vykonaných za tento rok 14 kontrol a všetky skončili bez nedostatkov. V minulosti sa však na predajni už nejaké problémy objavili. Podobne aj v Dolnom Kubíne, kde bolo však vykonaných až 18 kontrol tento rok a taktiež boli bez nedostatkov.