Dobre vedieť Regióny Bratislava Trnava Trenčín Nitra Žilina Banská Bystrica Prešov Košice Top

Zatvárajú DESIATKY obľúbených OBCHODOV: Ešte nedávno žali úspech, teraz KONČIA! Vieme, čo je za tým

Ilustračné foto. Zdroj: Zregionu.sk

SLOVENSKO – Najprv veľký úspech aj pozornosť médií. Potom značný prepad záujmu a zatváranie jedného obchodu za druhým. Tento príbeh na Slovensku píšu dva koncepty. Bezobalové “eko” predajne aj dizajnové “veselé ponožky”.

Chceli byť „eko“, no s biznisom končia. Segment zero waste obchodov na Slovensku sa dostáva do ťažkostí. Väčšina majiteľov už pred časom potvrdila, že v podnikaní majú problémy. „Záujem sa začal znižovať a za posledný rok zatvorila minimálne polovica bezobalových obchodov na Slovensku,“ uviedol nedávno pre Hospodárske noviny majiteľ petržalského Perma Market. Rodinný podnik Milana Tomku, ktorý ponúkal trvácne potraviny a tiež drogériu bez jednorazových plastových obalov, skončil po tri a pol roku.

Čo všetko stojí za problémami? Majitelia obchodov hovoria najmä o vysokej inflácií, ktorá zmenila nákupné správanie Slovákov. Mnohí sa musia uskromniť, a tak ekológia išla bokom na úkor nižších cien v supermarketoch. Do červených čísel však obchody priviedli aj drahé energie a zvyšovanie cien nájmov.

Trend zatvárania potvrdil len deň pred Vianocami obľúbený žilinský obchodík Do vrecúška. Bezobalový obchod bol viac než len predajňou. Organizoval workshopy, tvorivé dielne, bylinkové prechádzky či swapy. Navyše, podporoval aj rodiny a deti z rómskych osád, osamelých seniorov či samoživiteľov.

Ilustračné foto. Zdroj: TASR

Desiatky predajní zatvorili aj “veselé ponožky”

Podobný príbeh píšu aj predajcovia dizajnových ponožiek. Ešte nie tak dávno hviezdy slovenského e-commerce čelia v poslednom období ekonomickým problémom. Najmarkantnejším príkladom je Dedoles, ktorého desaťmiliónová strata poslala na pokraj krachu a do reštrukturalizácie. Ako píše portál Index, firma sa do problémov dostala pre prestrelené investície do skladových zásob a do výroby počas pandémie. V minulom roku zatvoril sedem obchodov a zmenil stratégiu. „Upustili sme od rozvoja kamenných prevádzok na Slovensku. Naša dlhodobá vízia je budovať sieť obchodov v západnej Európe,“ uviedol výkonný riaditeľ spoločnosti Ján Cifra.

Nedarilo sa ani značke Fusakle. Predvlani jej sa značne prepadli tržby a skončila v strate takmer 790-tisíc eur. Museli preto zoštíhliť výrobu aj sieť predajní, a to vo veľkom. Fusakle zatvorili 55 predajní. Ako uvádza Index, Fusakle mali 65 celoročne otvorených predajných miest. Vlani ich počet osekali na desať.

Počas roka 2023 definitívnu bodku dali aj mnohé značky, či celé siete obchodov. Viac v tomto článku:


BANKROT a hromadné PREPÚŠŤANIE: Tieto OBCHODY a obľúbené ZNAČKY na Slovensku definitívne KONČIA! TOTO si už viac NEKÚPITE